Kütuse- ja metallisektori käibemaksupettustega võitleva maksuhalduri andmeil ulatub Eesti maksumaksjate maksuvõlg kuue miljardi krooni ehk ligikaudu 383,5 miljoni euroni, millest arvestatav osa on lootusetu.
Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe ütles Aktuaalsele Kaamerale, et kütusesektori probleemid on süsteemsed ja tõsised.
Eestis on 360 kütuse vahendamisega tegelevat firmat, samas kui Soomes on neid vaid kümmekond ja käibemaksupettused moodustavad meil 85 protsenti saamata jäänud maksutuludest. Skeem pettuseks on lihtne - mõni kuu maksuvaba tegutsemist, siis pankrot ja uus firma.
Meie maksuvõlg kokku on aga tervelt kuus miljardit krooni ehk rohkem kui 383 000 eurot, millest suur osa on maksu- ja tolliameti juhi Enriko Aava sõnul lootusetu või on vaid väike võimalus selle tagasi saamiseks.
Riigikogus on teisel lugemisel kütusefirmadele 100 000 euro tagatise kehtestamine, mida peavad tasuma kõik sektoris tegutsevad ettevõtted. "Räägime 700-800 mln eelarvesse mittelaekuvast kroonist. Samal ajal liigub kütusesektoris aastas 10 mld kr. Peab lõppema olukord, kus massiivselt liigub kütust nii, et maksud ei laeku," kommenteeris valitsuselt heakskiidu saanud tagatiste süsteemi majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi hinnangul peaks kütuse hulgimüüjale käibemaksupettuste ära hoidmiseks seadma suurema, vähemalt miljon euro suuruse tagatise.
Põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder tegi Riigikogu rahanduskomisjonile ettepaneku küsida kütusefirmadele kavandatavat 100 000 euro suurust tagatist vaid aktsiisilaost ostjaile.
Valitsus toetas täna seadusemuudatust, mis kehtestab kütusemüüjaile kohustusliku käibemaksu tagatise 100 000 eurot, mille peavad tasuma kõik kütusemüügiga tegelevad firmad.
Riigikogu rahanduskomisjoni juhi Taavi Rõivase sõnul said kütusemüüjad tagatisenõudest täiesti valesti aru ja ohtu nende tegevusele ei ole. Eeskujulikult käitunud tankla võib pääseda tagatisest kõige räigemas määras.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.