• 21.01.11, 08:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedajad: eksportida aitavad isiklikud suhted

Statistikaameti küsitlusest selgub, et Eesti veofirmadele tagas ekspordil läbilöögi tagavad isiklikud kontaktid ja tutvusringkond.
Statistikaameti andmetel tegeles Eesti 2543-st autotranspordiettevõttest 559 ettevõtet 2008. aastal ekspordiga. Autotranspordiettevõtete ekspordi kogumüügitulu oli 2008. aastal 4,45 mld krooni.
Eksportiva ettevõtte keskmine ekspordi müügitulu oli 33 miljonit krooni. Ettevõtted töötajate arvuga 20 ja rohkem andsid ekspordikäibest 41%. Üle 60% autotranspordiettevõtetest ekspordib keskmise hinnaga ja keskmise kvaliteediga teenust. Veerand eksportööridest tegeleb keskmise hinnaga ja kõrge kvaliteediga teenuste ekspordiga.
Oma kõige suuremaks konkurentsieeliseks välisturgudel pidasid autotranspordiettevõtted isiklikke kontakte ja laia tutvusringkonda (95% vastanutest). Suurte eelistena nähti veel tööjõu kõrget kvaliteeti ja professionaalsust ning kiiret reageerimist nõudluse muutumisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konkurentsivõime tõstmiseks olid ettevõtted viimasel ajal tegelenud teenuste omahinna alandamisega ja investeeringutega tehnoloogiasse, mida nimetas vastavalt 52% ja 47% vastanutest, vähe oldi tegeletud ekspordispetsialistide kasutamisega.
Ekspordiga otseselt tegelev töötaja oli vaid 9%-l ettevõtetel. Autotranspordiettevõtete eksporti piiravad kõige enam välisturgudest tulenevad probleemid. Takistusteks eksportimisel olid tolliprotseduurid ja piirijärjekorrad ning maksusüsteem. Vt joonist (oranž - on suur probleem, helesinine - on probleem, tumesinine - ei ole probleem).
Konkreetsetest probleemidest olid autotranspordiettevõtted viimasel ajal välisturul enim kokku puutunud kodumaiste ettevõtete eelistamisega hangetel ja bürokraatiaga.
Uuringule vastanud eksportivatest autotranspordiettevõtetest ainult üks oli pöördunud riigi poole ekspordialase abi saamiseks.

Seotud lood

Uudised
  • 21.01.11, 10:27
Ekspedeerijad: kiire reageerimine aitab eksportida
Ekspordiga tegelevad Eesti ekspedeerimisettevõtted peavad eduka ekspordi aluseks oma paindlikkust ja kiiret reageerimisvõimet.
Uudised
  • 21.01.11, 10:56
Vaata, kuhu eksportides leiab enim konkurente
Kümnesse populaarsemasse sihtriiki ekspordib enam kui 17 000 kohalikku ettevõtjat.
Uudised
  • 26.01.11, 09:47
Ratso: eksportijad, vaadake Euroopast kaugemale
Eesti ettevõtetel tasuks ekspordivõimalusi otsida peale Euroopa Liidu turgude ka mujalt, soovitas Euroopa Komisjoni kaubanduse peadirektoraadi direktor Signe Ratso.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele