Eeldatav mõju Eesti mootorikütuse turule selgub siis, kui on teada, milliseid rafineeritud naftasaadusi Paldiski tehas tootma hakkab ja kuhu neid müüa kavatseb, ütles Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger.
"Sellises mahus investeering annab Eesti majandusele kindlasti positiivse tõuke - nii siseturule tootmise, ekspordivõimaluste kui töökohtade loomise näol," kommenteeris Kirs-Toiger Tallinna Sadama ja Ukraina firma DMSS investeeringuplaane.
"Uudisest ei selgu täpselt, missuguseid rafineeritud naftasaaduseid plaanitakse tehases tootma hakata või millistele turgudele kavandatakse toodangu müüki, seepärast on ennatlik prognoosida, kas ja kui palju uus tehas siinset mootorikütuseturgu mõjutaks," lisas ta.
Eesti on Läti kõrval üks vähestest EL liikmesriikidest, mille territooriumil ei ole mootorikütuste rafineerimistehast ning kõik Eestis müüdavad mootorikütused tuleb seetõttu importida teistest riikidest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Siseriiklik rafineerimistehas võiks mõjutada positiivselt mootorikütuste impordiga kaasnevat rahvusvahelise transpordi ehk laevatamise ja raudteetranspordiga seonduvaid kulusid, ütles Kirs-Toiger.
AS-il Eesti Statoil on pikaajaline tarneleping Statoil ASAga, mis tagab Kirs-Toigeri sõnul kõrge kvaliteediga toodete katkematu tarne.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS Tallinna Sadam ja Ukraina firma DMSS plaanivad Paldiski lõunasadamasse rajada toornafta rafineerimistehase. Investeering ulatub ligi 18 miljardi kroonini.
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!