Viking Line'i üllatav edu

Aasta tagasi tehtud prognoosides ei osanud Viking Line sedavõrd tugevat neljandat kvartalit tänu taastuvale majandusele ette näha. Suured lootused on ka saabuval eurol.

 "Jäime tulemustega rahule, sest võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga on 2010. aasta neljanda kvartali tulemus oluliselt parem," lausus OÜ Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko. "Eelmisel aastal tehtud prognoosides sellist paranemistendentsi ei saanud ette näha, vaid prognoositi kehvemat tulemust."

Vaadates kontserni neljanda kvartali tulemusi, siis on Eesti Viking Line'il rahuloluks piisavalt põhjust. Terves kontsernis vähenes reisijate arv ligi 19 000 inimese võrra, kuid Tallinna-Helsingi liinil kasvas reisijate arv aastaga 111 000 inimese võrra, mis oli ka kõige suurem kasv terves kontsernis.

Borodenko näeb kasvanud reisinumbrite taga kolme peamist tegurit. "Tallinna-Helsingi liinil kasvas Baltimaadest Soome tööle käijate, vabaaja reisijate ning Soome turistide arv," leidis ta.

Ja kuigi võrreldes läinud aastaga on toimunud tugev taastumine nii Viking Line'i kui ka Tallinki reisijate mahtudes, siis turistide massilist sissevoolu prognoositakse alles tulevaks aastaks, kui Eesti võtab kasutusele euro.



Soome päevalehele Helsingin Sanomat antud intervjuus loodab Tallink Silja OY tegevdirektori asetäitja Pasi Näkki näha Eestisse reisivate soomlaste arvu suurenemist, sest lisaks kergemale eurodes arveldusele ja hinnaarvestusele suureneb reisijate arv ka puhtast uudishimust.

Sama meelt on ka Borodenko. "Usume, et 2011. aastal suureneb Soome turistide hulk võrreldes 2010. aasta algusega, kuna tullakse hindu võrdlema, sest kaupade eest saab maksta mõlemal pool Soome lahte eurodes ning võrdlusmoment on inimesele selgem," ütles Viking Line'i juht. "Suurenemist loodame paari kuu jooksul, edasine sõltub juba Eesti kaupluste hinnatasemest. Kui see on turisti loodetust kõrgem, siis edasist suurenemist ei pruugi tulla."

"Soomlased muudkui räägivad, kuidas neil tõusis euro tuleku tõttu kohvi hind. Meil pole vaja hindu ümardada, sest käibele tulevad ka ühe- ja kahesendised rahad," ütles ajalehele Helsingin Sanomat Aldar Eesti tegevdirektor Riho Mauer.

Suurem reisijate maht kajastus hästi ka kasuminumbrites, mis 2009. aasta neljanda kvartali 0,3 miljonilt eurolt tõusis sel aastal 7,1 miljoni euroni. Seejuures kasvas grupi käive 6,3% võrra, 130 miljoni euroni.

"Neljanda kvartali tulemus on oluliselt parem ka tänu eelmisel aastal tehtud laevade planeeritud kuivdokkimistele, mistõttu laevad olid käigus vähem päevi, samuti olid väga suured kulutused laevade remondile ja hooldusele," selgitas Borodenko.

Kuid mõjureid oli teisigi, nagu näiteks Rootsi krooni tugevnemine ja kütuse kallinemine. "Rootsi krooni tugevnemine avaldas suurt mõju," lausus Borodenko. "Kontserni käive tõusis 12 kuu jooksul perioodil 2009. aasta novembrist 2010. aasta oktoobrini +4,1%, 470,7 miljonilt eurolt 489,8 miljoni euroni tänu suurematele tuludele reisijaliiklusest, mis muu hulgas johtus tugevnenud Rootsi kroonist."

Kütusehinna tõusu kommenteerides lausus Borodenko, et kütuse kallinedes suurenevad piletihinnad, mis omakorda mõjutavad reisijate arvu. Samas tuleb piletihindadele surve mitmest suunast. "Konkurents kõigi konkurentidega (Tallink, Eckerö Line ja suveperioodil Linda Line) on väga tugev ning seetõttu surve piletihindadele vastav," vastas Borodenko.

Samal ajal on Swedbank avaldanud värske analüüsi Viking Line'i suurkonkurendist Tallinkist, andes viimasele positiivse hinnangu ja väljavaate.

"Tuleval aastal jätkub Tallinki kasumlikkuse paranemine," kirjutas Swedbank aktsiaanalüüsis. "Pärast vahepealset äärmiselt keerukat perioodi Tallinki jaoks jõudis ettevõtte läinud finantsaastal kasumisse."

"Meie arvates on Tallink hästi positsioneeritud, näitamaks kasvavat müüki ja kasumlikkust ka praegusel finantsaastal ning ka edaspidi - majanduskasv Skandinaavias ja Baltimaades on tõenäoliselt lähiaastatel kiirem kui näiteks euroala riikides tervikuna," kirjutas Swedbank. "Paranemise märke näitava tööturu taustal on kerkimas ka tarbijausalduse indikaatorid, mis lubab oodata ka tarbijate suurenevaid kulutusi reisimisele."

Viking Line'i mõjutavad tegurid on makromajanduslikus plaanis samad, mistõttu võib ka Viking Line'i suhtes olla positiivselt meelestatud.

 

Osale arutelus

  • Fredy-Edwin Esse

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1264223
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.028403
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051148
Filipiinide peeso PHP 59,01 0.2565279
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0499022
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.017984
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.0562485
India ruupia INR 80,55 0.0907069
Indoneesia ruupia IDR 15941,23 0.2046683
Islandi kroon ISK 135,55 0.1107829
Jaapani jeen JPY 125,55 -0.0716332
Kanada dollar CAD 1,49 0.0602692
LAV rand ZAR 15,90 0.0950834
Lõuna-Korea vonn KRW 1275,64 0.28301
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.1758385
Mehhiko peeso MXN 21,80 0.1129523
Norra kroon NOK 9,75 0.0996282
Poola slott PLN 4,33 0.0300286
Rootsi kroon SEK 10,56 -0.0151449
Rumeenia leu RON 4,75 0.0147396
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0783341
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1497006
Šveitsi frank CHF 1,13 0.026448
Taani kroon DKK 7,46 0.0214503
Tai baht THB 35,27 0.1229094
Tšehhi kroon CZK 25,64 -0.0311915
Türgi liir TRY 6,04 0.2588352
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0264427
Ungari forint HUF 317,03 0.0252406
USA dollar USD 1,13 0.0264667
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.1573278
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0618123
Vene rubla RUB 74,43 0.0145119

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019