Kodaniku algatatud kahjunõuete kogumine Estonian Airi vastu näitab meile kahte olulist asja. Esiteks seda, et lennufirma ei saa endale võetud kohustustega (ehk Kuressaare–Tallinna liini teenindamisega) hakkama ja on oma usaldusekrediidi igati ületanud, kirjutas täna Saarte Hääl oma juhtkirjas.
Teiseks näitab kodanikualgatus, et inimesed suudavad ja oskavad ning tahavad enda eest seista ning on karika täis saades võimelised vastu astuma ka suurtele ja võimsatele. Asi on seda märkimisväärsem, et saarlased (ja ka eestlased üldse) on ju tuntud oma kannatliku meele ja suure taluvuse poolest.
Loomulikult peaks siinkohal oma sõna ütlema ka riik (majandusministeerium ja maavalitsus). Siinkohal tundub aga, et lennufirma lihtsalt “vaibale” kutsumisest on vähevõitu.
Seotud lood
Eile lükkus järjekordselt mõned tunnid edasi Estonian Airi lend Kuressaare Tallinna vahel, rääkis pahane lennureisja Kaarel Sikemäe, kelle sõnul selliseid vingerpusse juhtub riigi poolt toetatud liinil liiga sagedasti.
Eilne lend liinil Kuressaare-Tallinn hilines tehnilistel põhjustel, Estonian Air saatis Kuressaarde asenduslennuki ning palub vabandust reisijatele tekitatud ebamugavuste pärast.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.