Eilne lend liinil Kuressaare-Tallinn hilines tehnilistel põhjustel, Estonian Air saatis Kuressaarde asenduslennuki ning palub vabandust reisijatele tekitatud ebamugavuste pärast.
Lennufirma teatel ilmnes lennukil kõrvalekalle ühe õlirõhu mõõdiku töös. Kuna Kuressaares puudub tehniline baas, siis lennutati õhumasin kiire ja operatiivse tegutsemise huvides Tallinnasse hooldusesse, kus viga kiiresti kõrvaldati. Lennuohutusest lähtuvalt sooritati lend Kuressaarest Tallinnasse ilma reisijateta ja reisijad toimetati Tallinnasse asenduslennukiga.
Kõnealuse lennu hilinemise tõttu aga ähvardas üks lennureisija Estonian Airi vastu hagi koostada ning koondada sarnaste huvidega reisijaid.
Estonian Airi pressiesndaja Ilona Eskelinen kahetses juhtumit ning palus lennufirma nimel vabandust reisijatele tekkinud ebamugavuse pärast.
Ta ütles, et tulenevalt lennutranspordile esitatud kõrgendatud turva- ja ohutusnõuetest, tuleb lennureisijal arvestada võimalike kõrvalekalletega lennugraafikust. „Lennufirmade kohustused ja reisijate õigused lennugraafikust kõrvalekalle korral on paika pandud vastavate Euroopa Liidus kehtivate määrustega.
Estonian Air on alati täitnud ning täidab ka edaspidi kõik määrusest tulenevad kohustused reisija ees. Näiteks, olenemata sellest, kas hilinemine oli lennufirmast sõltuv või mitte, ei pea reisija ooteajal tegema kulutusi toidule või lähedastega telefonitsi suhtlemisel,“ rääkis Eskelinen.
Kirjeldatud määrused kehtivad aga nii siseriiklikel kui ka rahvusvahelistel lendudel. Iga pikema reisi eel tuleks sõlmida ka reisikindlustus, mis korvab lennu hilinemisest või ärajäämisest tekkinud lisakulud näiteks eraldi ostetud lennupiletite juhtudel, soovitas Eskelinen.
Ta kinnitas, et Estonian Air hüvitab lendude hilinemise korral reisija poolt tõendatud kahju, mis on kooskõlas lennunduse hea tavaga ning iga reisija avalduse menetlemine toimub eraldi. Pressiesndaja sõnul, et ole kõnealusel lennul viibinud reisija Estonian Airi poole oma nõudmistega pöördunud.
TAUST
Hilinemisi ja tühistatud lende statistiliselt vähe
Hetkel kuum
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
-Ajavahemikus 1. juuni -11. oktoober on lendude regulaarsus ehk toimumise protsent 98,8%. Antud perioodi jooksul on tühistatud kaks edasi-tagasi lendu, neist üks ilmastikuolude ja teine tehnilistel põhjustel.
-Antud perioodi lendude täpsus (15 minutit) on 95,3%, mis tähendab seda , et saja lennu kohta väljus enam kui 15.minutilise hilinemisega keskmiselt 4,7 lendu.
-Viimased viis kuud on Estonian Airi lendude täpsus Tallinna-Kuressaare liinil olnud 7,3% protsendipunkti võrra kõrgem kui Euroopa lennufirmade keskmine (ERA, European Regionas Airline Association, liikmete keskmine 88%). Lendude regulaarsus antud liinil on viimasel viiel kuul 0,3 protsendipunkti võrra kõrgem, kui ERA liikmete keskmine.
-Estonian Airi regulaarsuse ja punktuaalsuse näitajad olid aasta esimesel viiel kuul tunduvalt nõrgemad, mil enamik lende tühistati ilmaolude ja tuhapilvede tõttu, aga ka tehnilistel ja muudel põhjustel.
-Sügisel, kui Kuressaare lennujaam saab ILS-seadme, peaks ilmaolude mõju lennuliini teenindamise stabiilsusele oluliselt vähenema.
Seotud lood
Eile lükkus järjekordselt mõned tunnid edasi Estonian Airi lend Kuressaare Tallinna vahel, rääkis pahane lennureisja Kaarel Sikemäe, kelle sõnul selliseid vingerpusse juhtub riigi poolt toetatud liinil liiga sagedasti.
Kodaniku algatatud kahjunõuete kogumine Estonian Airi vastu näitab meile kahte olulist asja. Esiteks seda, et lennufirma ei saa endale võetud kohustustega (ehk Kuressaare–Tallinna liini teenindamisega) hakkama ja on oma usaldusekrediidi igati ületanud, kirjutas täna Saarte Hääl oma juhtkirjas.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.