Ace Logistics Group ASi tegevjuht Andres Matkur ütles, et pole väga hästi kursis jaanuarist kohustuslikuks muutuvate tolliformaalsustega, kuid arvas, et rohkem puudutab see vedajaid.
„Ma ei oska selle kohta väga midagi rääkida,“ kostis Matkur tolli infosüsteemide ICS (impordi kontrollisüsteem) ning ECS (ekspordi kontrollisüsteem) kohta. Ta lisas, et nii palju kui tema kursis on, siis Ace Logistics nende süsteemidega liituma ei pea.
„See on vedajate ja vedajate esindajate ehk terminalide teema rohkem,“ viitas Matkur.
Ta selgitas, et ülddeklaratsioone esitavad ikkagi vedajad ja nende otsesed esindajad ning ekspedeerijad annavad omapoolset infot edasi nii palju kui seda küsitakse. „Seetõttu ma ei ole selle asjaga nii kursis, ma olen arusaanud, et see ei ole meie pärusmaa,“ mainis ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ta viitas, et Cargo Handling tegevjuht Viljar Lehtmets on öelnud hästi, et see teema on suhteliselt segane. „Ma ise ei ütleks, et see oleks segane, aga ma ei ole seda asja endale nii selgeks teinud,“ sõnastas Matkur ning lisas, et ei oska anda hinnangut, kas kogu protsess võib saada esimesel jaanuaril kaubavahetusele saatuslikuks.
Seotud lood
Pikaajalise kogemusega tolliagent 4U Logistics OÜ juhatuse liige Andreas Part ütleb vastukajaks möödunud nädalal ilmunud artiklitele, kus tõstatati küsimus, kas e-tolli tõttu võib esimesel jaanuaril kaubavahetus seiskuda, et e-tollist ei saa meie riigile häbiplekk, ning teadmatuse eest peaks osapooled endale ise tuhka pähe raputama.
Kuna 1. jaanuarist tuleb maksu- ja tolliametile tollidokumendid edastada ainult elektroonselt, võib see põhjustada infosüsteemide kaose ning seisata kaubavahetuse kolmandate riikidega.
Elektrooniline tollidokumendihaldus töötab maksu-ja tolliametis juba 2009. aasta esimesest juulist ja ettevõtjaid on sellest informeeritud ning koolitatud, paraku kasutavad väga vähesed neist täna olemasolevat võimalust, mistõttu peab amet kaubavahetuse katkemise probleemi tõstatamist põhjendamatuks.
Maksu- ja tolliamet lükkas ümber süüdistused justkui nad oleks e-tollile üleminekust vähe infot jaganud.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.