Turu laevaehitustehas, kus tööd on lõppemas, loodab Viking Line'i peale, et see telliks oma uued alused kodumaisest tehasest.
Sama lootust kordas läinud nädalal Soome majandusminister Mauri Pekkarinen.
Viking Line aga ei kiirusta – juunis teatas laevafirma, et loobub uute aluste tellimisest, kuna pole saanud piisavalt soodsaid pakkumisi.
Tänases Kauppalehtis ütleb Viking Line'i juht Mikael Backman, et juunist saadik pole laevaehitajatega ühendust olnud ei uute tellimuste ega hindade osas. Samas eitab ta kuuldusi, et uute laevade tellimise asemel plaanib Viking Line hoopis vanad alused renoveerida.
"Ei ole renoveerimisplaane, ei ole ka uusi pakkumisvoorusid käimas," ütles Backman, eitades ka seda, et laevaehitustehase korealastest omanikud võiksid tahta Viking Line'i aluseid Koreas ehitada.
Backman kordas taas, et Viking Line'il ei ole uute aluste tellimisega kiiret. "Mingil hetkel tuleb alus tellida, kuid minu strateegias ei ole seda, et laevu tuleks tihti vahetada," ütles Backman, kelle sõnul on laeva eluiga vähemalt 30-40 aastat.
"Viking Line'i laevad on vanuses 20+. Neil on eluaega veel küllalt järel," ütles Backman, lisades, et oluline on muutustega kaasas käia laeva sees pakutavate teenuste osas.
Turu tehases lõpeb kevadel töö, kui Royal Caribbean Cruises'i tellitud Allure of the Seas valmis saab. Viking Line'i uued alused Turu-Stockholm liinile aitaks üle elada need ajad, mil suured kruiisifirmad pole majanduskonjunktuuri tõttu uusi tellimusi esitanud. Kui uusi tellimusi ei tule, riskib töötus Turu linnas ja lähiümbruses kasvada 13 protsendilt 17 protsendile.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Soome Majandusminister Mauri Pekkarinen soovitas Viking Line´il oma kaks uut laeva sulgemisohus Turu laevatehasest tellida.
Soome Turu laevatehas, mis ehitas ka maailma suuremaid ja silmapaistavamaid aluseid, on tööst tühjaks jooksmas. See tähendab töö lõppu ka sadadele alltöövõtjatele ja laevaehitusega seotud firmadele, ka eestlastele.
Viking Line´iga reisis suvel ligi kolm protsenti enam inimesi kui aasta varem ehk 2,1 mln reisijat.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.