Autor: Rivo Sarapik • 11. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Laevaehitus saab Turus punkti

Soome Turu laevatehas, mis ehitas ka maailma suuremaid ja silmapaistavamaid aluseid, on tööst tühjaks jooksmas. See tähendab töö lõppu ka sadadele alltöövõtjatele ja laevaehitusega seotud firmadele, ka eestlastele.

Kaks kolmandikku laevatehases töötanud ettevõtteist teatasid Yle andmeil, et tõmbavad tegevust koomale või panevad pillid igaveseks kotti.

Maailma suurim kruiisialus Allure Of The Seas seisab valmimise ootuses STX dokis Turus, kuid aluse valmides mõne kuu pärast valitseb laevatehases vaikus, sest uusi tellimusi silmapiirilt ei paista. Isegi, kui uus tellimus laekub, võtab tööde ettevalmistus aasta.

Laevatehases saab tööd 750 alltöövõtjat, lisaks STXi omad töötajad. Kokku andis tehas tippaastail tööd 5000 inimesele. Tehasest saavad tööd ka eestlased.

"Otsime laevaparandustöid välismaal," kommenteeris Orsapi tegevjuht Kari Makkonen, kelle ettevõte toodab laevadele sisekujundusdetaile.

"Turu laevatehase mahud on meeletud," kommenteeris Makkonen. "See puudutab meid kõiki."

Majandusarengukeskuse hinnangul kaotab Soome tehase sulgedes väärtusliku kogemuse.

"Kui laevaehitusprojektid tulid, värvati siia erinevaid eksperte, kes nüüd tööga koos lahkuvad," kommenteeris keskuse direktor Esa Lindqvist.

Eelmisel aastal sai laevatehas valmis maailma ühe silmapaistvama kruiisialuse Oasis Of The Seas.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077