S-grupp ja Kesko omanduses olev Anttila ehitavad uusi logistikakeskusi, valmistudes ka veebikaubanduse kasvuks, kirjutab Yle Uutiset.
Anttila kolib oma tarbekaubalao järgmisel aastal Vantaalt Keravale. 50 miljonit eurot ehk 800 mln krooni maksev uus logistikakeskus on praegu sisustusjärgus. „Võtame selle kasutusele järgmisel kevadel ja see muutub samm-sammult kaubandusvarustajast kliendikeskuseks,“ ütles Anttila üksikmüügiüksuse juht Mika Leiponen.
S-grupil valmib paari aasta pärast 150 miljonit eurot ehk 2,4 mld krooni maksma minev tarbekauba logistikakeskus. Suurinvesteeringust hoolimata jääb grupi kaupluste esmatarbekaup praegusesse Espoos asuvasse keskusesse.
Nii Kesko kui ka S-grupi logistikainvesteeringute peaeesmärk on tagada kodukaupa müüvate kaubamajade ja äride varustamine. Siiski on mõlemas uues keskuses arvestatud veebikaubanduse kasvuga. „Tegemisel olev investeering annab selleks võimaluse ja meil on plaan seal internetikaubanduse logistikaga tegeleda,“ ütles S-grupi hankejuht Risto Pyykönen.
Viimastel aastatel on peaaegu kõik suured kaubaketid ja tootjad pööranud tähelepanu kauba hankele ja kohaleveole. Turule on tulnud ka logistikafirmasid, kes pakuvad kaubaveo tervikpakette. Sellega on tulnud paremini esile ka logistika majanduslik tähendus.
„14 protsenti majanduse kogutoodangust seostub logistikaga,“ ütles Aalto ülikooli logistikaprofessor Markku Kuula.
Soomes suurendavad pikad vahemaad ja väikesed kaubakogused logistikakulutusi. Vahemaid vähendada ei saa, aga spetsialiseerimise ja automatiseerimisega saab laokulutusi vähendada.
„Spetsialiseerimise abiga läheb kauba kliendini toimetamiseks vaja vähem töötajaid,“ ütles Kuula.
Nii Anttila kui ka S-grupi ladudes ostjat ootavate kaupade hulk ja sellega seoses ka nende all seisva raha hulka loodetakse muuta võimalikult väikeseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.