Hiinlasi huvitab võimalus omandada lätlaste lennufirma airBaltic. Tegemist on ühe osaga hiinlaste majandusinvasioonist Lätisse ja üldse Läände, ilmneb db lv teadetest.
Hiinlased on valmis aktiivselt investeerima Lätisse, märkis investeerimise- ja arenguagantuuri juht Andris Ozols.
Tema sõnul on välisinvestorite huvi osta riigiettevõtteid väga suur. Seega - mida strateegilisem ettevõte, seda kõrgem huvi. Hiinlasi ei huvita mitte ainult lennufirma, vaid terve infrastruktuuri arendamine.
"Hiinlased mitte ainult ei soovi omandada rahasid-varasid, vaid neid mõtlevad eelkõige, kuidas kaitsta oma majanduslikke huvisid. Seetõttu ei ole asi ainult teatud sõjalise objekti ostmises. Peatselt, sadamate ja stividorifirmadesse enese sisseseadmise järel, saavad eesmärgiks logistikakeskuste ehitused," seletas Ozols.
Nii uurivad hiinlased võimalusi vedada oma kaupu läbi Läti Euroopasse. Selleks kasutataks Lätit logistika ja kaubanduse keskusena. "Ilmselt selline huvi meile meeldib väga," märkis Ozols.
Tema sõnul ongi nüüd algamas aeg, kus tuleb ära otsustada, mida Läti on valmis loovutama oma kontrolli alt majanduse arengu ja uute töökohtade loomise nimel ja millised objektid jäävad riigi kodanikele.
Seotud lood
Läti riik võib müüa 48% Läti lennufirmast Hiina lennuhiiule Hainan Airlines, mille omanikeringi kuulub ka investeerimisguru George Soros.
Lätlaste lennufirma airBaltic kavatseb aasta jooksul oma Soome lende kahekordistada, ehkki Finncommi ost ei õnnestunud, teatab Kauppalehti.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele