Esmaspäeval, 14 juunil, pannakse üheksateistkümne suurima logistikasektori ettevõtte, kõrgkooli ja erialaliidu poolt alus Eesti logistikaklastri kahe ja poole aastasele programmile. Eesmärkide saavutamisel kavatsevad osalised programmi kolme aasta võrra pikendada.
„Olulisemate logistikaettevõtete pikaajaline töö logistikaklastri strateegia kujundamisel ning konsortsiumilepingu ja tegevuskava ettevalmistamisel on jõudnud lõpusirgele,” ütles logistikaklastri juht Urmas Kõiv. „Oleme veendunud, et uuest klastriprogrammist ei tõuse kasu mitte ainult osalistele vaid logistikasektorile tervikuna ning kindlasti kogu Eesti majandusele ja ühiskonnale laiemalt,” lisas ta.
Klastri esitlus toimub esmaspäeval, 14. juunil kell 14.00 Vanasadama Jahisadamas (endine C-terminal). Tervitusega logistikaklastri konsortsiumilepingu allkirjastajatele esineb majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Klastri tegevused on jaotatud viide suuremasse alarühma: ühisturundus (peamiselt rahvusvaheline turundus); sisekommunikatsioon ja kogu sektori koostöövõime parandamine; uute toodete väljatöötamine vabade ressursside hõivamiseks; klastri ettevõtete haridusalaste vajaduste väljaselgitamine ja koos kõrgkoolidega vajalike õppekavade loomise algatamine ning infotehnoloogia-alase ühisosa kaardistamine.
Logistikaklastri osalisteks on kõik suuremad infrastruktuuriettevõtted: Tallinna Sadam, Sillamäe Sadam, Eesti Raudtee, Tallinna Lennujaam, Paldiski Sadam; suurimad sadamaterminalid ja raudteeveoettevõtted: Vopak-EOS, ERS, DBT, Alexela Logistics, ESTEVE Terminal, Spacecom; logistika- ja ekspedeerimisfirmad: Smarten Logistics, Contimer, Riigiressursside Keskus, Bominflot; kõrgkoolid: Tallinna Tehnikaülikool ja Mainori Kõrgkool ning erialaettevõtete liidud: Sadamate Liit ja Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Projekti toetavad ka Eesti kaubandus-Tööstuskoda, Eesti Rahvusvaheline Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Infotehnoloogia Liit ning PROLOG.