Autor: Siim Sultson • 8. juuni 2010

Suvaline pakend jätab kliendi pika ninaga

Lisaks vedajapoolsele kaubaväärtuse eest piiratud vastutusele langeb veosele sobiliku pakendi valik pea täielikult kliendi õlgadele.

„Puudulik transpordipakend ei kaitse selle sisu vigastuste ning sisule

juurdepääsu eest ilma pakendit silmnähtavalt kahjustamata. Sageli on selliseks pakendiks müügipakend, selgitas DPD Eesti AS müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd pakendi tähtsust kaubaveol. Peale selle on oluline, et transpordipakend oleks ka arusaadavalt markeeritud, kuidas käidelda ja kuhu viia.

Nagu tavaveolgi, kus vedaja vastutus veose eest on 8,33 SDR-i, kehtib see ka väikepakiveol – ehkki viimane pole ju alusekaup. Sellest johtuvalt võib sõltuvalt väikepakivedajast vedaja vastutus olla ka suurem.

„Tihti väikefirmad küll laos kauba kindlustavad, kuid unustavad teha veosekindlustuse,“ nentis Kivimurd. Vasturohuks oleks koondkindlustus, eriti oluline on see näiteks IT, kosmeetika, toidulisandite ja muu sarnase hinnalise veol.

A. Kuller&Partnerid OÜ juht Aivar Paat aga sõnas, et neil otsest vedaja vastutust ei ole. Vastutus iga veose eest jaotatakse lepingu alusel. Pakkimine on aga puhtalt kliendi vastutada.

Kuidas väikepakki pakkida, kui tugev see peab olema ja milline see peab olema ning kuidas vastutus selle eest jaotub, selle kohta loe tänase Äripäeva paberväljaande logistikarubriigist.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077