Lisaks vedajapoolsele kaubaväärtuse eest piiratud vastutusele langeb veosele sobiliku pakendi valik pea täielikult kliendi õlgadele.
„Puudulik transpordipakend ei kaitse selle sisu vigastuste ning sisule
juurdepääsu eest ilma pakendit silmnähtavalt kahjustamata. Sageli on selliseks pakendiks müügipakend, selgitas DPD Eesti AS müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd pakendi tähtsust kaubaveol. Peale selle on oluline, et transpordipakend oleks ka arusaadavalt markeeritud, kuidas käidelda ja kuhu viia.
Nagu tavaveolgi, kus vedaja vastutus veose eest on 8,33 SDR-i, kehtib see ka väikepakiveol – ehkki viimane pole ju alusekaup. Sellest johtuvalt võib sõltuvalt väikepakivedajast vedaja vastutus olla ka suurem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Tihti väikefirmad küll laos kauba kindlustavad, kuid unustavad teha veosekindlustuse,“ nentis Kivimurd. Vasturohuks oleks koondkindlustus, eriti oluline on see näiteks IT, kosmeetika, toidulisandite ja muu sarnase hinnalise veol.
A. Kuller&Partnerid OÜ juht Aivar Paat aga sõnas, et neil otsest vedaja vastutust ei ole. Vastutus iga veose eest jaotatakse lepingu alusel. Pakkimine on aga puhtalt kliendi vastutada.
Kuidas väikepakki pakkida, kui tugev see peab olema ja milline see peab olema ning kuidas vastutus selle eest jaotub, selle kohta loe tänase Äripäeva paberväljaande logistikarubriigist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.