Autor: Siim Sultson • 10. mai 2010

Tarbeautode aprillimüük kraavis

Võrreldes eelmise aasta aprilliga, kukkus uute tarbeautode müük selle aasta aprillis üle kolmveerandi; aastaalguse väljarabelemine on vahelduv, ilmneb Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmetest.

Kui eelmise aasta aprillis müüdi tarbeautosid 432, siis selle aasta aprillis vaid 99 ehk 77,1% vähem. Kuid selline kukkumine pole esmakordne: eelmisel aastal kukkus aprillimüük (432) üle-eelmise aasta aprilli (1 811) taustal 73%.

Võrreldes selle aasta eelnevate kuude näitajatega, on aprilliseis pigem hingevaakuv. Jaanuarimüüki (78), ületab aprill 26,9%, veebruarimüüki koguni 43,5%, kuid märtsimüügile (116) jäädi alla 14,7%-ga.

Märtsi kaunima tulemuse taga on ilmselt ka Eesti Posti tarbeautode hange.

Aprillis müüdi kõige enam kaubikuid kaubaruumi mahuga alla 4m3 (36). Järgnes üle 4 m3 kauabaruumiga kaubikute kategooria järjestuses: kaubikud täismassiga 2,8-3,49 tonni (19), järgmised olid kaubikud täismassiga alla 2,79 tonni (17), siis tulid kaubikud täismassiga 3,5 tonni (13).

Edasi tulid pikapid (9), siis sadulveokid (9), siis veokid täismassiga 3,5 tonni (6), siis üle 32 istmega bussid (3), siis muud veokid (2) ja maha müüdi ka 1 buss 20-32 istmega.

Aprillis müüdud tarbeautode seas oli kõige popim margi alusel Peugeot, teine Mercedes-Benz ja kolmas Ford.

Müügi tulemused jaotuvad järgmiselt:

Peugeot                                   27

Mercedes-Benz                     18

Ford                                         17

Citroen, Opel, Škoda             8

Iveco                                         6

Fiat                                           4

MAN, Scania                           3

DAF, Isuzu, Mitsubishi          2

Hyundai, Nissan, 

Toyota, Volvo                          1  

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077