• 28.04.10, 14:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tšarterlennufirma pankrot rauges

Harju Maakohtu teisipäevase otusega lõpetati Eesti tšarterlennufirma OÜ Skyworld Airlines (endine JP AIR OÜ) pankrotimenetlus raugemise tõttu.
Harju Maakohtu otususe tulemusel pandi pankrotihaldur Rein Vaiksaarele kohustus kustutada OÜ Skyworld Airlines (endine JP
AIR OÜ) (registrikood 11074310, asukoht Rüütli 14-7, Tallinn 10130) osaühing registrist 2 kuu jooksul peale määruse jõustumist. Põhjuseks lennufirma pankrotimenetluse raugemine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selle tulemusel vabastatakse ajutine pankrotihaldur Rein Vaiksaar ajutise pankrotihalduri kohustustest peale äriühingu registrist kustutamist.
Lennufirma  dokumendid lähevad hoiule ajutisele pankrotihalduri kätte.
Ühtlasi mõistis kohus välja ajutise pankrotimenetluse kulud Nordea Bank Finland PLC Estoni poolt makse 2150 alusel 26.01.2010 tasutud 32 000 suurusest deposiidist alljärgnevalt: summas 3 450 krooni, OÜ-le Causa Õigusbüroo OÜ, registrikood 10955993, arvelduskonto nr 10220031828018 SEB pangas ja ajutise halduri Rein Vaiksaare töötasu 22 100 krooni Rein Vaiksaar arveldusarvele.
Järelejäänud summa 6450 krooni kuulub Kohtute Raamatupidamiskeskuse poolt tagastamisele makse tegijale pärast käesoleva määruse jõustumist.
Kohtumääruse peale võib esitada määruskaebuse Tallinna Ringkonnakohtule Harju Maakohtu kaudu 15 päeva jooksul arvates kohtumääruse teatavaks tegemisest.
Varem nime JP AIR OÜ kandnud ettevõtte värskeim majandusaasta aruanne pärineb 2007. aastast. Selle järgi oli firma käive 2006. aastal 46,6 ja 2007. aastal 67,6 miljonit krooni. Kasumit teeniti vastavalt 0,9 ja 1,2 miljonit krooni.
Suurima osa käibest andsid 2007. aastal tellimuslennud Soomes ja Rootsis. Samuti pakkus firma lennuposti teenust.
Ettevõtte kodulehe andmeil plaaniti asuda lendama ka Euroopast Aasiasse, Aafrikasse ning Ameerika Ühendriikidesse. Skyworldi põhilennujaam oli Verona Itaalias.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tšarterlennuteenust pakkuva ettevõtte JP Air OÜ lõid soomlane Jarkko Juhani Peltonen ja eestlanna Pille Perli 2004. aastal, 60% firmast kuulus asutamise ajal Peltonenile.
Sügisel 2006 ütles Peltonen Äripäevale, et lennufirma käivitamiseks on ta investeerinud umbes 20 miljonit krooni. "Eestis seni tšarterlennufirma puudub," põhjendas ta. Enim kliente lootis Peltonen leida reisikorraldajate seast.
Soomlasest ettevõtja lisas, et on arvestanud esimesel tegevusaastal kahjumiga. Teise aasta lõpuks plaaniti kasumisse jõuda, et osta juurde ka teine lennuk. Alguses oli firmal üks lennuk Boeing 737.
Varem Võrus tööriiete valmistamise ja siidtrükiga tegelenud Perli ütles samal sügisel Äripäevale, et lennufirma otsib Eestist töötajaid. "Plaanis on tööle võtta kuni 15 inimest, nende seas nii lennusaatjaid kui ka piloot ja piloodi abi," kommenteeris ta toona meedias ilmunud suuri töökuulutusi.
Alates eelmise aasta septembrist kuulus enamusosalus ettevõttes Jarkko Juhani Peltoneni asemel Tero Juhani Salmelale.
 

Seotud lood

Uudised
  • 19.10.06, 17:53
Soome ärimees asutas Eestis tšarterlennufirma JP Air
Tšarterlennufirma JP Air kuulub eestlanna Pille Perlile ja soomlasele Jarkko Juhani Peltonenile.
Uudised
  • 19.10.06, 18:51
Soome ärimees: lennufirma käivitamine on neelanud 20 miljonit krooni
JP Airi asutaja Jarkko Juhani Peltonen ütles aripaev.ee-le, et lennufirma käivitati suvel ja seni on ta investeerinud umbes 20 miljonit krooni.
Uudised
  • 18.06.10, 14:40
Tšarterlennufirma pankrotis, oodatakse nõudeid
Harju Maakohtu kolmapäevase otsusega kuulutati välja Eesti tšarterlennufirma OÜ Skyworld Airlines (endine JP AIR OÜ) pankrot. Nõuete esitamiseks on aega kaks kuud, ilmneb ametlikest teadaannetest.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele