Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul tooks Paldiskisse kerkiv Soomest Leeduni energiaturgu ühendav vedelgaasiterminal Eestisse raha, töökohti, energiakindlust ja õiglast hinda.
"Ma ei tea - seda ei saa välistada ega kinnitada, kas see terminal siia jõuab. Kuid see on valitsuse soov, et see veeldatud maagaasi terminal, mis hõlmab Baltiriikide ja Soome energiaturgu, tuleks meile, see tooks investeeringuid," kostis Parts piirkondliku veeldatud maagaasi terminali rajamise seisu kohta. "Kui pingutame, siis saaksime selle terminali küll," uskus ta eestlaste võimesse õnn meie õuele meelitada.
Partsi seletusel käib seni LNG (veeldatud maagaasi) töörühma arutelu liikmesriikide vahel, kuhu, mida ja kuidas.Tegemist on Euroopa Komisjoni poolt heakskiidetud programmiga BEMIP (Balti energiaturu ühendamise plaan), mille eesmärk on tagada energia, sh elektri ja gaasi, varustuskindlus piirkonnas ning integreerida Leedu, Läti, Eesti ja Soome gaasivõrgud.
Kui terminal peakski Eestisse tulema, siis oleks meil olemas alternatiivne gaasiallikas. Nii tekiks suurem varustuskindlus, saaks tuge energeetika pikaajaline arendamine, tuleksid investeeringud, loodaks juurde uusi töökohti.
"Meie pikem soov on, et tekiks reaalselt toimiv Põhjamaade energeetikaturg," sõnastas Parts riigi kindla soovi.
Nö Soomest Leeduni piirkondlik LNG-terminal pakuks peale alternatiivse gaasivarustuse ja varustuskindluse ka muutusi hinna osas.
"Praegu õigupoolest Eestis gaasipakkumiste osas konkurentsialge puudub. Kuid LNG terminal tooks konkurentsi ja õiglasemad hinnad. Lisaks loomulikult oleks see hea investeering Eestisse," tõdes minister.
Seotud lood
Leedulased on veendunud, et piirkondlik veeldatud maagaasi (LNG) terminali ainuõige koht on Leedus, Klaipedas, teatab Logistics Finland.
Paldiski lähedale veeldatud maagaasi (LNG) terminali arendav OÜ Balti Gaas tahab, et lähiriikide veeldatud maagaasi terminal kerkis mitte mujale, kui ikka Eestisse, teatab ettevõte.
Leedu peaminister käis Moskvas gaasitariife alla kauplemas. Moskva tahaks Balti riikidelt "paremat poliitikat", kuid kardab ka kaotada Balti turgu, teatab Neft Rossii.
Ukraina liit Venemaaga avab Eesti riigile ja majandusele uued võimalused: Venemaa kompab siin taas pinda, Nordstream ootab likvideerimist.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
5
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Tagasi Logistikauudised esilehele