Võrreldes 2008. aastaga kahanes vedajatel eelmisel aastal veosekäive üle kümnendiku, suurimaid kaotusi kandsid maantee-vedajad, teatab Statistikaamet.
Eesti veondusettevõtete kaubaveo mahu järsk vähenemine jätkus 2009. aastal, teatab Statistikaamet.
Veosekäive vähenes 13% ning majanduskriis puudutas eriti valusalt maanteeveoga tegelevaid ettevõtteid. Sõitjatevedu aastaga oluliselt ei muutunud.
Veondusettevõtted lõpetasid 2009. aasta 1,8 miljardi kroonise kahjumiga. Nende müügitulu oli 23 miljardit krooni, mis oli 21% väiksem kui aasta varem. Maanteetranspordiettevõtete müügitulu vähenes üle neljandiku.
Veondusettevõtted said kaubaveost 12 miljardit krooni tulu ja sõitjateveost 5 miljardit krooni. Varasema aastaga võrreldes vähenes tulu kaubaveost ligi neljandiku ja sõitjateveost 17%. 2009. aastal doteeriti sõitjatevedu ligi 1,4 miljardi krooniga, mis oli 13% enam kui aasta varem.
Tööga hõivatud isikute arv veondusettevõtetes vähenes mullu 15%.
Veondusettevõtted vedasid 2009. aastal 75 miljonit tonni kaupa ehk 16% vähem kui aasta varem. Veosekäive oli 13 miljardit tonnkilomeetrit.
Rahvusvahelised veod andsid 84% kogu veosekäibest ja vähenesid aastaga 8%. Enim mõjutas rahvusvahelised vedude vähenemist maanteetransport, kus veosekäive vähenes ligi viiendiku.
Riigisisestel vedudel vähenes veosekäive ligi kolmandiku, sealhulgas maanteevedudel 36% ja raudteevedudel 21%.
Veondusettevõtete teenuseid kasutas ligi 193 miljonit sõitjat, neist 96% riigisisestel vedudel. Linnaliine (s.o linnaliinibusse, tramme ja trolle) kasutas ligi 150 miljonit sõitjat nagu ka aasta varem.
Riigisisestel mere- ja raudteevedudel vähenes sõitjate arv kummaski 7% ning veidi ka bussivedudel. Samas riigisisestel lendudel suurenes sõitjate arv 5%.
Rahvusvahelistel vedudel oli 7 miljonit sõitjat, mis oli 5% enam kui aasta varem. Rahvusvahelistel merevedudel kasvas sõitjate arv 13%, ent vähenes raudtee-, õhu- ja muu maismaatranspordi puhul vastavalt 40%, 19% ja 12%.
Veosekäive on kaubaveol tehtud töö maht, mida mõõdetakse tonnkilomeetrites. Üks tonnkilomeeter on ühe tonni kauba vedamine ühe kilomeetri kaugusele.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.