Võrreldes eelmise aasta algusega, kasvasid Venemaa sadamate kaubaveomahud selle aasta kahel esimesel kuul ligi kümnendiku, teatab Transport Weekly.
Kui 2009. aasta jaanuaris-veebruaris veeti Venemaa sadamate kaudu kaupa 71,7 miljonit tonni, siis 2010. aasta jaanuaris-veebruaris oli see näitaja 77,4 miljonit tonni ehk 7,9% rohkem.
Kuivlast kasvas 12,1% ehk tasemelt 25,7 miljonit tonni tasemele 28,8 miljonit tonni. Vedellasti mahud kasvasid 5,6% ehk tasemelt 46,0 miljonit tonni tasemele 48,6 miljonit tonni.
Eksporti läks kaupu perioodide võrdluses 9,8% rohkem. Kui 2009. aasta jaanuaris-veebruaris oli see näitaja 55,5 miljonit tonni, siis sellel aastal 60,9 miljonit tonni. Siin osas kasvas söe vedu 7% ehk tasemele 8,95 miljonit tonni, mustade metallide vedu 13,6% ehk tasemele 4,5 miljonit tonni, mineraalväetiste vedu 22,8% ehk tasemele 1,6 miljonit tonni, vedellasti vedu 9,4% ehk tasemele 38,5 miljonit tonni. Konteinerite vedu kasvas 37,1% ehk tasemele 1,4 miljonit tonni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Import kasvas 22,9% ehk tasemelt 3,7 miljonit tonni tasemele 4,5 miljonit tonni. Siinhulgas kasvas konteinerite vedu koguni 47,1% ehk tasemelt 1,6 miljonit tonni tasemele 2,4 miljonit tonni.
Transiitveod aga kahanesid 8,7% ehk tasemelt 7,6 miljonit tonni tasemele 6,9 miljonit tonni. Põhiline põhjus oli siin nafta ja naftatoodete veomahtude kahanemine.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.