Autor: Siim Sultson • 1. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kindlustusseltsid LKF-i klientide teenistuses

Kaheksa Eestis tegutsevat kindlustusseltsi alustasid tänasest Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) klientide teenindamist liikluskahjude käsitlemisel, teatavad seltsid üheskoos.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) esindajatena võtavad klientidelt Eestis juhtunud liiklusõnnetuste kahjuteateid vastu BTA, ERGO, Gjensidige, Inges, QBE, Salva, Seesam ja Swedbank Varakindlustus. LKF hüvitab liikluskahju kannatanule, kui õnnetus on põhjustatud kaitseväe, kaitseliidu, politsei ja piirivalve sõidukiga, millel ei ole kindlustuslepingut. Samuti hüvitab LKF kahju, kui see on põhjustatud kindlustuslepinguta või LKFi väljastatud piirikindlustuslepinguga sõidukiga. LKFi poolt kuuluvad hüvitamisele ka tundmatuks jäänud sõidukiga põhjustatud liikluskahjud, kuid seaduse kohaselt ei hüvitata tundmatu sõidukiga teisele sõidukile tekitatud varakahju.

LKFi kahjukäsitluse koordinaatori Toomas Pajo  sõnul suurendab muutus oluliselt klientide mugavust, kuna LKFi kahjukäsitlusvõrk laieneb olulisel määral. "Enam ei ole LKFilt hüvitise taotlemiseks vaja pöörduda LKFi kontorisse Tallinnas, vaid seda saab teha enamiku kindlustusseltside esindustes üle Eesti ning osade kindlustusandjate puhul ka e-posti ja telefoni teel," selgitas Pajo. "Teabevahetus kliendi valitud kindlustusseltsi ja LKFi vahel toimub elektrooniliselt ning kahjude hüvitamise aeg sellest ei pikene."

LKFi kahjukäsitluse koordinaatori kinnitusel pole LKFil endal otstarbekas ülal pidada üle Eesti toimivaid esindusi või ööpäevaringselt töötavat klienditeenindust, kuna LKFi hüvitatavate kahjude arv ulatub vaid 1000 juhtumini aastas. "Klientide ootustele vastava kahjukäsitlusteenuse kättesaadavuse saab LKF tagada ainult koostöös teiste kindlustusandjatega," lausus ta.

LKFi hüvitatava kahjujuhtumi korral valib kannatanu uue töökorralduse järgi endale meelepärase kindlustusseltsi, kes teeb esmase kahjukäsitluse, selgitab kahjujuhtumi asjaolud ja kahju suuruse ning annab seejärel käsitluse üle LKFile. LKF teeb hüvitamisotsuse, teavitab sellest klient ja hüvitab kahju.

Kindlustusandjad ja LKF teavitavad klienti jooksvalt kahjukäsitluse käigust.

Eestis välisriigi sõidukiga põhjustatud kahju korral tuleb pöörduda süüdlase kindlustusandja siinse esindaja poole. Teavet esindajate kohta saab veebilehelt www.lkf.eehttp://www.lkf.ee/>   -> Teabekeskus -> Välismaiste kindlustusandjate korrespondendid Eestis või telefonilt 667  1800.

LKF on liikluskindlustuse seaduse nõudel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamiseks ülesandeks on täita garantiifondi rolli ning hallata liikluskindlustuse registrit. Garantiifond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukite poolt põhjustatud kahjud. Samuti kogutakse vahendeid olukordadeks, kui kindlustusandja ei ole võimeline kannatanute nõudeid rahuldama maksejõuetuse tõttu. LKF on lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja kompensatsiooniorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis. LKF toetab kindlustuse vaidluskomisjoni tegevust ning arendab kahjuennetustegevust.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077