Eelmisel aastal kasvas Tallinna Sadama kaubaveos enim puistlast, suurim osatähtsus on vedellastil, ilmneb sadama põhinäitajatest.
Kui 2008. aastal käitles Tallinna Sadam 29 077,0 tuhat tonni kaupa, siis 2009. aastal juba 31 602,4 tuhat tonni kaupa ehk 8,7% enam.
Enim kasvas kaubakäive puistlasti osas: 2008. aasta 2 978,2 tuhandelt tonnilt 2009. aasta 4 419,0 tuhandele tonnile ehk 48,4%. Teine oluline kasvaja kaubakäibes oli vedellast. Seda käideldi 2008. aastal 20 526,8 tuhat tonni ja 2009. aastal juba 23 001,4 tuhat tonni ehk toimus kasv 12,1%.
Ülejäänud kaubagruppide osas toimus aastate 2008 ja 2009 võrdluses langus. Suurim langeja oli mittemereline kaup 55,3%-ga tasemelt 110,9 tuhat tonni tasemele 49,6 tuhat tonni. Järgnes segalast, mille muutus tasemelt 571,8 tuhat tonni (2008) tasemele 281,7 tuhat tonni tähendab 50,7% ulatuses kukkumist.
Veidi paremini pääses konteinervedu: langus 180 927 TEU-lt (2008) 130 939 TEU-le teeb muutuseks -27,6%. Samas konteinerite tonnaaži osas toimus väiksem langus: tasemelt 1 366,4 tuhat tonni (2008) tasemele 1 187,2 tuhat tonni (2009). Seega kasvas 2009. aastal, võrreldes 2008. aastaga konteinerite täituvus.
Ro-ro kaupade osas toimus langus 24,4% ehk tasemelt 3 522,8 tuhat tonni (2008) tasemele 2 663,6 tuhat tonni (2009).
Kaubavoogudes hoiab eelmise aasta näitajate põhjal juhtkohta vedellast (72,8%), teiseks jääb segalast (14,0%). Pisim osatähtsus on mittemerelisel kaubavool (0,2%).
Seotud lood
AS Tallinna Sadam käitles mullu esialgsetel andmetel 36,6 miljonit tonni ehk 16% enam kaupa kui aasta varem. Kõigi aegade absoluutse rekordi tegi aga Tallinna Sadama sadamaid läbinud reisijate arv ulatudes üle 7,9 miljoni reisijani, mis on 2009. aastast üle 9% rohkem.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Tagasi Logistikauudised esilehele