Eelmise ja selle aasta vahetusel käis Eesti meritisi kaubavedu põhjast läbi, kogudes sel aastal iga kvartaliga aina enam mahtu, ilmneb statisktikaameti andmetest.
Kui eelmise aasta III kvartalis veeti meritsi kaupa 240 tuhat tonni, siis selle aasta III kvartalis juba 349 tuhat tonni, mis teeb kasvuks 45,4%. Näiteks eelmise aasta II kvartalis oli see näitaja 241 tuhat tonni, IV kvartalis 304 tuhat tonni. Selle aasta I kvartalis saavutati 290 tuhat tonni, teises kvartalis 400 tuhat tonni. Hoolimata kergest tagasitõmbumisest on üldine trend mereveos tõusule.
Siiski on üldises kaubaveos selle aasta II kvartal võrreldes eelmise aasta III kvartaliga tagasihoidlikum, kogumahuks saavutati 18 790 tuhat tonni. Võrreldes eelmise aasta III kvartali 22 287 tuhat tonni. Seega langus on 15,7%.
Samas võrreldes selle aasta II kvartali tulemusega 18 497 tuhat tonni, on III kvartalis toimunud tõus 1,6%.
Suurim kukkuja III-te kvartalite võrdluses on maanteetransport. Eelmise aasta III kvartalis veeti selles sektoris kaupa 10 040 tuhat tonni, selle aasta samal perioodil 7 172 tuhat tonni. Seega on langus 18,6%. Raudteetranspordis oli samade perioodide võrdluses langus mahult 12 007 tuhat tonni mahule 11 269 tuhat tonni ehk taansumine on selles sektoris 6,2%.
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele