Autor: Siim Sultson • 15. detsember 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Statoil: talvediisel suvediislit ei vedelda  

Nüüdsete külmadega hanguma hakanud suvist diislit ei saa talvise diisliga vedelamaks muuta, teatab Eesti Statoil oma pressiteates.

Miinuskraadide saabudes ei ole suvine diislikütus diiselmootorite ekspluatatsioonis sobilik, sest selle külmakindlus on vaid kuni 5 miinuskraadi. Samas lubab Vedelkütuseseadus Eestis müüa talvisel perioodil ka suvist diislikütust, kui see on tarbijale arusaadavalt tähistatud ning mitmed jaemüüjad seda võimalust ka kasutavad.

 Ekspluatatsiooniliselt ei ole kliendil võimalik tänase külma ilmaga hanguma hakanud suvist diislikütust "parandada", tankides juurde talvist diislikütust, kuna talvine diislikütus ei suuda juba moodustunud parafiinihelbekesi lahustada. Parafiini saab lahustada vaid diislikütust soojendades - näiteks autoga sooja ruumi sõites, mille järel tuleks suvine diislikütus kütusepaagist eemaldada ning tankida kvaliteetset talvist diislikütust. Talveperioodil on soovitatav pidevalt talvist diislikütust kasutada, sest kunagi ei tea täpselt, millal kütusepaak tühjaks saab või millal ilm külmaks läheb.

 Kõigis Statoili teenindusjaamades ja 1-2-3 automaatjaamades on juba alates 1. detsembrist saadaval AINULT talvine diislikütus, mis peab vastu aga Eestis nõutava 26 miinuskraadi asemel isegi kuni 33-kraadisele külmale.

Statoili teenindusjaamades müüdav diislikütus on täiustatud lisaainega Fortis, mis vähendab kütuse vahutamist tankimisel, puhastab kütusesüsteemi ja hoiab seal ära korrosiooni tekke.

 Näitajaks, millega iseloomustatakse diislikütuse võimet külmale vastu pidada, on hägustumispunkt ehk temperatuur, mille juures tekivad kütuses esimesed parafiinikristallid. Teiseks sarnaseks näitajaks on külmfiltri ummistumispunkt - temperatuur, mille juures on parafiinikristalle nii palju, et need ummistavad sõiduki kütusefiltri. Eestis diislikütusele esitatavaid kvaliteedinõudeid reguleeriv standard sätestab, et suvisel perioodil on lubatud Eestis müüa suvist diislikütust külmfiltri ummistumispunktiga maksimaalselt -5 kraadi. Talvisel perioodil on lubatud müüa talvist diislikütust (DT) külmfiltri ummistumispunktiga maksimaalselt -26 kraadi ja hägustumispunktiga -16 kraadi.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077