"Kui automaksul oleks mõistlik suurus ja sellest tõuseb kasu kõigile, siis pooldan seda," leidis Kopra Transport OÜ tegevjuht Taavi Välisson.
Tema sõnul näiteks Ungaris ei saa autotranspordi alal alustada ükski firma autodega, mis jäävad alla nõuetele EURO4. Seega seal maal on autode saastetase fikseeritud nii. Eestis võikski automaks käia vast mööda auto saastevõimet: mida suurem saastaja, seda kõrgem maks.
"Samas ei tohiks automaks surmata ettevõtlust," hoiatas Välisson.
Siis peaks maksutulud minema kuhugi veondusega seonduvasse. Eksporti toetatakse niikuinii, teedel pole ka väga viga, jäi Välisson mõttesse...
Artikkel jätkub pärast reklaami
Veel oleks alternatiiv teha automaks mootori võimsuse põhiseks, nagu see oli veel 4-5 aastat tagasi Tallinnas. Veel oleks variant kehtestada maks mootori töömahu põhjal.
Milline oleks õiglaseim variant, vajaks veel kaalumist.
Rahahädas Tallinna eelarve koostamisel jooksis läbi ka vana idee - automaksu kehtestamine. Siis jäeti see aga seniks kõrvale. Sellegipoolest on tulevased müügimaks ja paadimaks ümbritsevatele omavalitsustele kui roheliseks tuleks näiteks automaksu kehtestamisele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Lihtsalt mootorsõidukimaksu suhtun äärmiselt negatiivselt," kostis automaksu teemal PROLOG (MTÜ Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühing) juhatuse liige Illimar Paul.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.