Autor: Siim Sultson • 25. november 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saabi kabelimats: valitsus ei taha, Koenigsegg tüdines

Et eile Rootsi valitsus keeldus osalemast Saabi päästmises, taandus ka sportautode tootja Koenigsegg vana Rootsi margi oma tiiva alla võtmisest, edastab Kauppalehti.

"Riigiabi toel ei saa hoida püsti ettevõtet, mis ei ole konkurentsivõimeline," teatas eile valitususest riigisekretär Jöran Hägglund. Samas Koenigseggi Saabi ost General Motorsilt (GM) valitsuse toel oli juba üsna pikka aega arutluse all.

Dagens Industri autotoimetaja Håkan Matson teatab, et on tegelikult kogu aeg kahelnud väiketootja Koenigseggi Saabi ostus.

Samas tahab GM kahjumlikust Saabist ruttu lahti saada ja on valmis selle margile üldse kriipsu peale tõmbama. GM juhtkond langetab Saabi üle otsuse tuleval teisipäeval. Saabile otsa tegemine tähendaks 3000 töötut.

Svenska Dagbladeti hinnangul tähendab Saabi suretamine ka matusekella löömist tervele Rootsi klassikalisele autotööstusele.

Ostja poole esindaja Christian von Koenigseggi seletusel katkesid ostmise läbirääkimised lõplikult.

"Oleme kuus kuud töötanud öösel ja päeval. Selle aja jooksul ei saanud Saab valmis toimivat tegevuskava," nentis ta. Nii venis ostutehing pidevalt edasi.

Samas ei võtnud ta seisukohta, kas Koenigsegg võiks Saabi teema juurde olude muutudes naasta.

Koenigseggi omanikeringi kuuluv norralane Bård Eker on samuti arvamusel, et Saab hukkub. Ta ei usu, et Saabile üldse leiduks ostjat.

Algul oli Koenigseggil kavatsus osta koos hiinlaste Beijing Automotive Holdinguga majandusraskustes vaevlev Saab GMlt. Samas võivad hiinlased olla Saabist ikkagi huvitatud.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077