• 06.11.09, 13:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mauman: pankroti tõid võlgujääjad ja riik

"Kui algasid keerulised ajad, ei pikendanud Swedbank krediidilepinguid ja firmad jäid võlgu ning riik pani oma bussid ette sõitma," loetles likvideerimisel Mauman Reisid OÜ juht ja omanik Martti Penu firma hävingu põhjuseid.
"Näiteks tööliste vedude tellijad ei tahtnud teenuse eest maksta, üks neist on Üksik Rüütel," osutas Penu ühele võlgnikule. Mitmed teised võlgnikud olla üldse lakanud olemast.
Lisaks oli oma osa Mauman Reiside pankrotti minekul ka Harju ühistranspordikeskusel. "Nende poliitika ongi bussidega väikevedajate välja suretamine: mulle pandi oma bussid ette sõitma, kuid minul endal ei lubatud aegu muuta," oli Penu tagantjärele nördinud.
Nii olevat Sauel kõik sõitnud tasuta, kuid Maumanile jäi üla võimalus vaid tasu eest sõite teha. "No ja kes siis enam tuli raha eest sõitma. Omavalitsus ütles, et kui ei saa hakkama, võetakse uus... kuid nüüd on ka uus tegija lahkunud," selgitas ta.
"Bussidega väikevedajatel on Eestis olukord nii, et karju appi...," iseloomustas ta bussiveonduse turgu.
"Võid vedada põhku, inimesi või sõnnikut  - ikka makstakse sulle 18-19 krooni kilomeetrist," pidas Penu riigi bussiveonduse poliitikat imelikuks.
Kui ühelt poolt räägib riik kokkuhoiust, siis samas tehakse vedusid üsna loogikavabalt ja raiskajalikult, seletas ta.
"Näiteks 2000 elanikuga Kiilisse sõidab Harju ühistranspordikeskus päevas 42 aega, aga mina katsin selle edukalt päevas 30 ajaga," imestas ta. Samas näiteks 4000 elanikuga Sakusse teeb riik vaid 5 sõitu päevas, ülejäänud on kommertsliinid.
"Vaatame edasi - eks elu tuleb sees hoida," lootis Penu peale Maumani lõppu paremaid aegu.
 

Seotud lood

Uudised
  • 06.11.09, 11:45
Mauman Reisid pankrot rauges
Ametlike Teaadaannete andmeil lõpetati Harju Maakohtu üleilse määrusega  OÜ Mauman Reisid pankrotimenetlus pankrotti välja kuulutamata raugemise tõttu.
Uudised
  • 09.04.09, 14:16
Riik ajab väikese bussifirma pankrotti
Harju maakohus algatas osaühingu Mauman Reisid pankrotimenetluse, ettevõtte omaniku sõnul on selles suuresti süüdi riik.
Uudised
  • 09.04.09, 17:30
Harju ühistranspordikeskuse juht ei näe riigil süüd
MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskuse tegevdirektori Ago Kokseri sõnul tekitavad hämmingut pankrotiohus OÜ Mauman Reisid omaniku Martti Penu süüdistused, et riik ajab firma pankrotti.
Uudised
  • 06.11.09, 15:36
Samat: Sõidame ja nõudlust on
"Täna veel sõidame, täidame lubatud mahud ja peame tulema välja," kostis Samat AS juht Mart Prikk Maumani looga seoses. Sektoril on oma nišš olemas.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.24, 16:11
Lahendus ettevõtte juhile võlgade haldamiseks – Infopanga võlaregister
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele