Mauman: pankroti tõid võlgujääjad ja riik

"Kui algasid keerulised ajad, ei pikendanud Swedbank krediidilepinguid ja firmad jäid võlgu ning riik pani oma bussid ette sõitma," loetles likvideerimisel Mauman Reisid OÜ juht ja omanik Martti Penu firma hävingu põhjuseid.

"Näiteks tööliste vedude tellijad ei tahtnud teenuse eest maksta, üks neist on Üksik Rüütel," osutas Penu ühele võlgnikule. Mitmed teised võlgnikud olla üldse lakanud olemast.

Lisaks oli oma osa Mauman Reiside pankrotti minekul ka Harju ühistranspordikeskusel. "Nende poliitika ongi bussidega väikevedajate välja suretamine: mulle pandi oma bussid ette sõitma, kuid minul endal ei lubatud aegu muuta," oli Penu tagantjärele nördinud.

Nii olevat Sauel kõik sõitnud tasuta, kuid Maumanile jäi üla võimalus vaid tasu eest sõite teha. "No ja kes siis enam tuli raha eest sõitma. Omavalitsus ütles, et kui ei saa hakkama, võetakse uus... kuid nüüd on ka uus tegija lahkunud," selgitas ta.

"Bussidega väikevedajatel on Eestis olukord nii, et karju appi...," iseloomustas ta bussiveonduse turgu.

"Võid vedada põhku, inimesi või sõnnikut  - ikka makstakse sulle 18-19 krooni kilomeetrist," pidas Penu riigi bussiveonduse poliitikat imelikuks.

Kui ühelt poolt räägib riik kokkuhoiust, siis samas tehakse vedusid üsna loogikavabalt ja raiskajalikult, seletas ta.

"Näiteks 2000 elanikuga Kiilisse sõidab Harju ühistranspordikeskus päevas 42 aega, aga mina katsin selle edukalt päevas 30 ajaga," imestas ta. Samas näiteks 4000 elanikuga Sakusse teeb riik vaid 5 sõitu päevas, ülejäänud on kommertsliinid.

"Vaatame edasi - eks elu tuleb sees hoida," lootis Penu peale Maumani lõppu paremaid aegu.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1639861
Brasiilia reaal BRL 4,22 -0.1609963
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0460405
Filipiinide peeso PHP 59,09 -0.1824417
Hiina jüaan CNY 7,65 0.032678
Hongkongi dollar HKD 8,87 -0.099165
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0013491
Iisraeli seekel ILS 4,09 -0.0489153
India ruupia INR 80,69 -0.0223035
Indoneesia ruupia IDR 15949,95 0.0001254
Islandi kroon ISK 135,73 0.0368514
Jaapani jeen JPY 124,96 -0.0879507
Kanada dollar CAD 1,50 0.0333979
LAV rand ZAR 15,96 0.0413674
Lõuna-Korea vonn KRW 1274,06 0.1414805
Malaysia ringgit MYR 4,61 -0.0584783
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.0671113
Norra kroon NOK 9,74 0.0616421
Poola slott PLN 4,33 0.046215
Rootsi kroon SEK 10,46 0.0066905
Rumeenia leu RON 4,74 0.0168709
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.0391185
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0800183
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0176149
Taani kroon DKK 7,46 0.0080432
Tai baht THB 35,29 0.0218248
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.0544514
Türgi liir TRY 5,99 -0.1317831
Ukraina grivna UAH 30,58 -0.1061717
Ungari forint HUF 317,75 0.0346304
USA dollar USD 1,13 -0.0972849
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.127211
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0861645
Vene rubla RUB 74,78 -0.090449

Valdkonna töökuulutused