Rongiga või rongita ehk enne jagamist tuleb karu maha lasta

Esmaspäeval ja teisipäeval toimus Eestis Hiina asepeaministri Zhang Dejiangi visiit Eestisse. Visiit oli kui värskendav kivivise konnatiigistuvasse kohalikku logistikasse: laineid sai palju ning neist vormusid kui prohvet Maltsveti aegsed valge laeva hõbedased unistused.

Asepeaministrit saatis 70-liikmeline äridelegatsioon, mis þestina 1,3 miljardilise elanikkonnaga maalt on siin 1,3 miljoini elanikuga riigis seniolematu. Visiit keskendus Eesti-Hiina majandussuhetele ning sellega seotud teemadele. Külaskäik Muuga Sadamasse oli peale pühalike ja sädelevate kätlemiste riigijuhtide tasandil ning esmaspäevase viisaka ärifoorumi kui tulevikueliksiir Eesti vedajatele.

Tegemist on Eesti vedajatele seni nii oodatud visiidiga, et enne jõuti minna isegi justkui laskmata karunaha pärast nägelema, mida hiinlased transiidil läbi Eesti üldse eelistavad - merevedu või raudteevedu.

Esimest raius Tallinna Sadama juht Ain Kaljurand, teist lubas Eesti Raudtee juht Priit Haller...  Või, kas üldse on mõtet hiinlastele loota, sest nagunii ju kiuslik Venemaa keerab magusa kontinertransiidi kihva, sestap tegelegem ikka töötleva transiidiga, sedastas Eesti Laevaomanike Liidu juht Enn Kreem.

Majandus- ja Kommuinikatsiooniminister Juhan Parts kostis vaid stoiliselt, et eks see transiit ole hiinlaste esindusvisiidil ikka üks teemadest....

Seega: rahu, ainult rahu. Hiiiiglasliku riigi puhul ei käi miski kiirelt ja üleöö, kuid teisalt on midagi liikuma pääsenud ja see liigub ilmselt üsna vääramatu jõuga. Hiina asepeaministrilt saime eile Muugal isalikku tunnustust - see on väärtus.

Kuid arvestagem, et hiinlased on oma logistilisi tiibu sirutamas peale Eesti ka Leedus, Ukrainas, Valgevenes, Poolas ja loomulikult Venemaal. Seega suhtugem asjasse kompleksselt, Eesti piiridest laiemalt. Meie riik on majanduslikult ja eriti logistiliselt elavas ja huvitavas regioonis: siin on vajalikud raudteevedu ja merevedu, kõrvale ei jäeta ka autovedu. Eestlasil on tähtis mitte loodetava kasumi nimel popsilikult tülli pöörata, vaid läbimõeldud koostööga püüda lõigata kaugete külaliste siin regioonis toimetamisest maksimaalset kasu.

Kui omavahel tülli läheme on väljatpoolt parastajaid rohkem kui üks ning peale tüli jääb üle hapu näoga nentida, karu ongi lastud ja nahk naabrite jagada.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.9292035
Brasiilia reaal BRL 4,23 0.1585836
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102297
Filipiinide peeso PHP 59,18 0.5385386
Hiina jüaan CNY 7,62 0.0840458
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.1955759
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0121408
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.2567865
India ruupia INR 80,75 0.3392189
Indoneesia ruupia IDR 15967,35 0.3688555
Islandi kroon ISK 135,57 0.1255539
Jaapani jeen JPY 125,80 0.127348
Kanada dollar CAD 1,50 0.25447
LAV rand ZAR 15,80 -0.5333484
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,85 0.4567466
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.4102898
Mehhiko peeso MXN 21,81 0.1519806
Norra kroon NOK 9,77 0.3163452
Poola slott PLN 4,33 -0.0508177
Rootsi kroon SEK 10,57 0.0937092
Rumeenia leu RON 4,75 0.0652755
Singapuri dollar SGD 1,54 0.2611136
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0921234
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1498722
Taani kroon DKK 7,46 0.0174284
Tai baht THB 35,38 0.4374212
Tšehhi kroon CZK 25,63 -0.0584841
Türgi liir TRY 6,05 0.3384769
Ukraina grivna UAH 30,63 -0.0107729
Ungari forint HUF 316,67 -0.088342
USA dollar USD 1,14 0.2117336
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.6474646
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0041208
Vene rubla RUB 74,38 -0.0576446

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019