Kevadel transpordisektoris valitsenud lootus helgemale tulevikule, mille toob sügisel Eestisse saabuma hakkavad hiinlaste konteinerid, on kustumas.
Konteinerite transpordiga seotud projekte tõmmatakse koomale, kuid siiski ei peatata veel täielikult.
„Sügisel hakkab paremaks minema,” kinnitas Asi NBI Ekspeditsiooni juhataja Peeter Pärn kevadel Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretärile Toivo Kuldkepile. Pärna kinnitusel otsisid hiinlased aktiivselt uut teed oma transiitkaubale läbi Eesti ja Läti, kus teenused ja hinnad teisel tasemel kui Soomes. Kindlust sisendas ka uudis, et eesti logistikud on Hiinas visiidil käies jõudnud kokkuleppele, et lähikuudel hakkavad Eestit katseliselt läbima tuhanded Hiina konteinerid.
Kuldkepp oli Pärna ennustuste suhtes skeptiline, kuid ettevalmistusi konteinerite tulekuks tegi temagi juhitav organisatsioon – ERAA valmistas Luhamaal ette elektroonse piirijärjekorra süsteemi ning veenis riiki looma piiripunkti Luhamaa 2, mis mõeldud ainult konteinerite ja Venemaale imporditavate sõiduautode piiriületuseks.
Paraku on suvi möödunud ilma märkideta konteinertranspordi elavnemisest. ASi Muuga CT nõukogu esimees Erik Laidvee tõdeb, et konteinerite mahu olulist kasvu suudab tagada vaid strateegiline partner ehk laevaliin. “Kahjuks on laevaliinidel praegu väga viletsad ajad ning nad on pigem oma sadamaterminalide osalusi üle maailma müümas kui ostmas,” nendib Laidvee.
Konteinerite transpordi madalseisust annavad tunnistust ka rahvusvahelised uudised. Tõotab tulla esimene kord 53 aasta jooksul, kui maailmas konteinerliinidel veetud mahud vähenevad. Kuid konteinertransport ongi 53 aastat vana ...
Kõik see on hoogu maha tõmmanud ka Eestis plaanitud konteinertranspordi projektidelt.
Loe pikemalt 23. septembri kuukirjast Logistika.
Seotud lood
Pronksiöö, valitsusjuhi negatiivne suhtumine transiti, üleilmse majandussurutise tagajärjel Eestist kadunud kaubaveod – kõige selle tagajärjel transpordisektori ettevõtete raskustesse kukkumine. Tundub, et transiit on Eestis surnud. Ei ole. Ellujääjad on alustanud võidujooksu uuele küpsevale transiidipirukale.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.