• 29.04.09, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kes saavad osa transiidipirukast?

Pronksiöö, valitsusjuhi negatiivne suhtumine transiti, üleilmse majandussurutise tagajärjel Eestist kadunud kaubaveod – kõige selle tagajärjel transpordisektori ettevõtete raskustesse kukkumine. Tundub, et transiit on Eestis surnud. Ei ole. Ellujääjad on alustanud võidujooksu uuele küpsevale transiidipirukale.
Hiina konteinerite transiidi ootuses on Eesti sadamates valmimas suured konteinerterminalide võimsused. Tallinna Sadam investeerib 860 miljonit krooni ja Muuga sadama idaosas valmib infrastruktuur konteinerterminali laienduseks, kuni 500 000 TEU (tingühik, võrdub 20jalase konteineriga) aastas.
Praegune Muuga sadama konteinerterminali operaator Muuga CT on valmis omakorda investeerima superstruktuuri 1,2 miljardit krooni, et tõsta laiendatud infrastruktuuril omna konteinerterminali võimsus 750 000 TEUni aastas. Sillamäe Sadam on lubanud järgmiseks aastas valmis saada konteinerterminali 800 000 TEU jaoks, lubadusega tulevikus tõsta aastane võimsus kahe miljoni TEUni. Konteinerterminali plaani peab ka Paldiski Põhjasadam.
Kas see on reaalne plaan ja millal sellest osa saada? Loe pikemalt tänasest Logistikast (PDF, tasuta).

Seotud lood

Uudised
  • 21.09.09, 17:48
Lootus konteinerite uputusele kustumas
Kevadel transpordisektoris valitsenud lootus helgemale tulevikule, mille toob sügisel Eestisse saabuma hakkavad hiinlaste konteinerid, on kustumas.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 11:12
Nähtamatu ajaröövel, millele on aga lahendus
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele