Autor: Rivo Sarapik • 7. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurentide kadu Soome liinil parandab laevafirmade tulemusi

Kõigi Tallinna ja Helsingi vahel sõitvate laevafirmade reisijate arv on tänavu kasvanud, kuid põhjuseks on eelkõige kahe konkurendi lahkumine – kokku on reisijate arv liinil suuresti samaks jäänud.

Kui mullu teenindas liini kuus laevafirmat, siis tänavu neli. Lahkunud on Nordic Jet Line ja Super SeaCat. Nii saab Viking Line näidata, et läinud aasta augustiga võrreldes on reisijate arv Tallinn-Helsingi liinil pea viiendiku võrra kasvanud, kirjutab Soome päevaleht Hufvudstadsbladet. 

Autosid on suvega veetud poole võrra rohkem. Suvekuudega kasvas Viking XPRSi reisijate arv 11%.

Tallinki reisijate arv on kasvanud ligi 20%. Suvekuudel transportis Tallink sellel marsruudil 1,1 miljonit reisijat.

Linda Line’i reisijate arv on augustis mullusega võrreldes pea kahekordistanud, kuna ühe katamaraani asemel on käigus kaks. 65 000 reisijaga oli firma turuosa 9,5%.

Eckerö Line’i laevaga Nordlandia sõitis augustis 87 000 reisijat – kasv mullusega võrreldes 21%. Kokkuvõttes kasvas aga reisijatevedu Tallinna ja Helsingi vahelisel liinil aasta esimese kaheksa kuuga vaid 1%.

Tallinki käes on pool turust, Viking Line’i osa on 25%.

Rootsi ja Soome vahel kaotab Viking Line turuosa Tallink Siljale. Viking Line’i reisijate arv on Turu Stockholmi liinil suvekuudel vähenenud 4,5%. Seda on ca 30 000 reisijat vähem kui läinud aasta suvel.

Galaxy efekt, kommenteeris lehele Viking Line, põhjendades turuosa vähenemist Tallink Silja uue aluse tulekuga.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077