Estonian Airi omanike hulka kuuluva lennufirma SAS töötajad ei mõista, miks SAS ei ole juba loonud odavlennufirmat.
Töötajate hämmingu põhjuseks surve lennupiletihinnale ning ärireisijate vähenemine.
"Kui me tahame, et SAS püsiks elus, peab odavlennusektorisse investeerima," kommenteeris lennufirma ametiühingu esindaja Nicolas Fischer Taani majanduslehele Börsen. Tema hinnangul lennufirma strateegia Core SAS - Põhjamaade turule ja äriklassireisijale keskendumine - ei ole tugev.
Fischeri hinnangul on lennufirmal majanduskriisist ja seagripist räsitud lennundussektoris kaks võimalust. "SAS võiks näiteks alustada täiesti iseseisva odavlennufirmaga, mis ei konkureeriks emafirma teiste liinidega. Võimalusi on palju, sest lennuhinnad on madalad, palju piloote ja salongitöötajaid on tööta. Kui on mõistlik äriplaan, leiab ikka rahapaigustusets huvitatud investori. Teine võimalus on osta odavalt mõni firma, näiteks Cimber Sterling."
SASile kuulub 49% Eesti rahvuslikust lennufirmast Estonian Air.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.