Estonian Airi omanike hulka kuuluva lennufirma SAS töötajad ei mõista, miks SAS ei ole juba loonud odavlennufirmat.
Töötajate hämmingu põhjuseks surve lennupiletihinnale ning ärireisijate vähenemine.
"Kui me tahame, et SAS püsiks elus, peab odavlennusektorisse investeerima," kommenteeris lennufirma ametiühingu esindaja Nicolas Fischer Taani majanduslehele Börsen. Tema hinnangul lennufirma strateegia Core SAS - Põhjamaade turule ja äriklassireisijale keskendumine - ei ole tugev.
Fischeri hinnangul on lennufirmal majanduskriisist ja seagripist räsitud lennundussektoris kaks võimalust. "SAS võiks näiteks alustada täiesti iseseisva odavlennufirmaga, mis ei konkureeriks emafirma teiste liinidega. Võimalusi on palju, sest lennuhinnad on madalad, palju piloote ja salongitöötajaid on tööta. Kui on mõistlik äriplaan, leiab ikka rahapaigustusets huvitatud investori. Teine võimalus on osta odavalt mõni firma, näiteks Cimber Sterling."
Artikkel jätkub pärast reklaami
SASile kuulub 49% Eesti rahvuslikust lennufirmast Estonian Air.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.