• 01.06.09, 19:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line´i täitus poolsada tegevusaastat

Soome, Ahvenamaa ja Rootsi vahelises laevaliikluses algas 1. juunil 1959. aastal uus ajastu, kui reisi alustas esimene reisiparvlaev Viking.
Käesoleval aastal, kui Viking Line tähistab oma 50. sünnipäeva, on Eestis põhjust tähistada 15 aasta möödumist ajast, mil asutati OÜ Viking Line Eesti ning alustasid liiklemist esimesed kiirreisilaevad Tallinna ja Helsingi vahelises laevaliikluses, teatas firma. 
Viking Line meenutab oma poolesaja aastast edukat ajalugu koos reisijatega laevadel, keda rõõmustatakse sõidu ajal spetsiaalsete söögimenüüde, vanade piltide, plakatite ja filmidega.
Alates 1959. aastast on Viking Line värvides merd kündnud üle viiekümne laeva. Algusaastatel meresõitu alustanud laevad olid väga tagasihoidlikud võrreldes praeguste moodsate ja uhkete kruiisilaevadega, mille autotekid suudavad rahuldada nii kaubavedajate kui lihtreisijate vajadusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aastal 1959 alustas mootorlaev Viking esimese reisiparvlaevana liiklemist Soome, Ahvenamaa ja Rootsi vahel. Reisiparvlaev kuulus vastloodud Ahvenamaa firmale Rederi Ab Vikinglinjen, mille asutajaks oli ahvenamaalasest merekapten Gunnar Eklund. 99 meetri pikkune laev mahutas 88 sõiduautot.
Turundusettevõte Vikinglinjen Ab Oy, praegune Viking Line Marketing Ab Oy, asutati sügisel 1966. Punane värv võeti aga Rederi Ab Slite poolt kasutusele juba aastal 1965 laeval Apollo.
Aastal 1960 muutis Vikinglinjen oma Rootsi poolse sadama Gräddöst Kapellskäri. Leiti, et Kapellskär asus Soome ja Ahvenamaa praamiliiklust silmas pidades strateegiliselt paremas kohas. 1970 oli märkimisväärne aasta  Vikinglinjeni ajaloos. Kohale saabus kolm uut laeva, mis panid aluse uuele mõttemaailmale. Nende ehitamisel oli täidetud rangeid, põhjamaadele kohandatud kvaliteedinõudeid. Erilist tähelepanu oli pööratud ka reisijate mugavusele ja erinevate teenuste kättesaadavusele. Kapellskäri liini hakati kutsuma Euroopa liiniks- teeks Euroopasse.
Praamiliikluses toimus kiire areng 1970- ja 80-ndatel, kui tagasihoidlikud parvlaevad muutusid uhketeks kruiisilaevadeks, reisijatele olid kättesaadavad mitmed erinevad teenused, olgu siis tegemist lõbu- või tööreisidega, liinireisidega või kaubaveoga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Kõik 2000 veokit tarnitakse Girtekale veel selle aasta jooksul.
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes...masendav.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Üheks suuremaks käibelangejaks on õnneks ka skandaalne Dzallair OÜ, mille kaudu liigutatakse Vene sõltumatu meedia väitel Euroopast Venemaale erinevaid luksusautosid.
TOP
  • 02.05.25, 13:58
TOP: kõige enam käivet kaotanud automüüjad 2025 I kvartalis
Lisatud ka käibe kasvu TOP
Suurim laevandusettevõte, suurimad palgad. MSC Eesti on tööjõumaksude maksjate “positiivse” edetabeli kindel liider.
TOP
  • 16.05.25, 14:49
TOP 2 x 100: veondus- ja laondussektori parimad ja halvimad tööjõumaksude maksjad
Schenkeri omandamise järel töötab uues ühendettevõttes üle 160 000 inimese 90 riigis.
Uudised
  • 02.05.25, 12:02
DB Schenkeri müügitehing jõudis lõpule, algab integratsiooniperiood
Esimeses kvartalis eksporditi transporditeenuseid 579 miljoni euro eest, impordi osakaal oli aga 44 miljoni võrra suurem.
Uudised
  • 02.06.25, 10:35
Transporditeenuste ekspordi bilansis summaarselt suurim miinus
LED ohutusmärgistus on ideaalne lahendus, kui soovite vastupidavat ja kulumiskindlat märgistust betoonile, seintele või muudele pindadele. Kauba väljastuse ooteala.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele