Lennufirma Air France esindajate ja Prantsuse valitsuse ametnike sõnul on Atlandi ookeanil kaduma läinud lennukiga toimunud lennukatastroof, lennukit ja ellujäänud on vähetõenäoline leida.
"Seisame silmitsi lennukatastroofiga," alustas Air France´i tegevjuht Pierre-Henri Gourgeon täna lõunal pressikonverentsi.
Asjatundjate hinnangul kukkus Airbus A330-200 Atlandi ookeani kohal alla varahommikul pärast äikesetormi sisse sõitmist. Brasiilia kirderannikul oli eile õhtul mitu tugevat äikesetormi ja ei välistata välgutabamust lennukile. Varahommikul laekus lennukist ka automaatteade, mis viitas turbulentsi tõttu tekkinud riketele elektrisüsteemis.
Lennufirma teatel tõusis lennuk õhku normi kohaselt. Tegemist on 2005. lendamist alustanud õhulaevaga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lennuki piloodil oli selja taga 11 000 lennutundi, samuti oli piloot lennanud 1700 tundi Airbusi mudeliga A330/A340s. Lennuk ise oli lennanud 18 870 lennutundi, viimane hooldus tehti lennukile tänavu 16. aprillil.
Radariekraanilt lahkus lennuk eile hilisõhtul, kui Brasiilia rannikult Atlandi ookeani kohale jõudis. Ookeani radar ei kata ja lennuk ei ilmunud ei Maroko, Hispaania või Prantsuse radarile, vahendas AFP.
Enamus reisijatest olid Brasiilia kodakondsusega. Samuti 40 prantslast ja 20 sakslast.
Seotud lood
Kaduma läinud Air France´i lennuki jäänuseid Atlandist otsivad päästjad nendivad, et lennuki vrakk ja pardasalvestused võivadki ookeani kadunuks jääda.
Üle-eile Atlandi kohal kadunuks jäänud ja ookeani kukkunud lennuki õnnetuse kohta levib mitu teooriat. Kokkusattumisena sai Air France viis päeva enne väljalendu pommiähvarduse Argentiina Prantsusmaa lennukile.
Kadunud Air France´i lennuki jäänuseid otsijad avastasid täna uued jäänuste leiukohad ning suure keretüki.
Brasiilia lennundusametnike teatel on Atlandi ookeanist leitud lennukitükke.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.