90% lennufirmasid, kes on Aafrikas veavad relvi kriisikolletesse, tegelevad samadesse piirkondadesse humanitaarabi transpordiga, selgus Stockholmi rahvusvahelise rahu uuringute (SIPRI) raportist.
Mässulistele relvi vedavate firmade teenuseid on kasutavad ÜRO agentuurid, EL ja ka NATO, lisaks MTÜd, kes veavad piirkondadesse humanitaar abi, kirjutas eyefortransport.com. Lisaks veavad raporti kohaselt samad ettevõtted meelsasti ka muud konfliktset kaupa nagu kokaiin, teematid ja muud mineraalid.
Raport soovitab, et ÜRO ja teise rahvusvahelised organisatsioonid sõlmiksid vedajatega lepingud, mis sisaldaksid ka eetika klauslit. EL võiks rakendada ka turvaregulatsioone, et relvavedajate äri kinni panna.
„Organisatsioonide ühine seisukoht sunniks vedajaid valima, kas viia konfliktipiirkondadesse relvi või abi, lennuturva reeglite rakendamine sunniks samuti relvärikaid loobuma,“ ütles raporti üks autor Mark Bromley. Nimelt Aafrika lennufirmadel on palju probleeme turvalisusega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.