90% lennufirmasid, kes on Aafrikas veavad relvi kriisikolletesse, tegelevad samadesse piirkondadesse humanitaarabi transpordiga, selgus Stockholmi rahvusvahelise rahu uuringute (SIPRI) raportist.
Mässulistele relvi vedavate firmade teenuseid on kasutavad ÜRO agentuurid, EL ja ka NATO, lisaks MTÜd, kes veavad piirkondadesse humanitaar abi, kirjutas eyefortransport.com. Lisaks veavad raporti kohaselt samad ettevõtted meelsasti ka muud konfliktset kaupa nagu kokaiin, teematid ja muud mineraalid.
Raport soovitab, et ÜRO ja teise rahvusvahelised organisatsioonid sõlmiksid vedajatega lepingud, mis sisaldaksid ka eetika klauslit. EL võiks rakendada ka turvaregulatsioone, et relvavedajate äri kinni panna.
„Organisatsioonide ühine seisukoht sunniks vedajaid valima, kas viia konfliktipiirkondadesse relvi või abi, lennuturva reeglite rakendamine sunniks samuti relvärikaid loobuma,“ ütles raporti üks autor Mark Bromley. Nimelt Aafrika lennufirmadel on palju probleeme turvalisusega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.