Riia vabasadam plaanib sel aastal investeerida 30-40 mln latti (660-880 mln krooni). Raha kulub sealhulgas kanalile, puksiiridele ja ohutusele, rääkis Riia vabasadama juht Leonid Loginov.
Sadama territooriumil paiknevate eraprojektide saatus pole samas ühene.
Suurimaks projektiks on Vene saarte omandamine, kuhu ehitatakse terminalid erinevat liiki kauba ümberlaadimiseks.
Teine suurprojekt on konteinerterminali ehitamine Barõnkini (Kundzinsale) saarele, millega tegeleb Nacionalais konteineru terminals (NKT). Paraku on töö peatunud, sh hõõrumiste tõttu NKT omanike ringis. NKT on pöördunud sadama poole palvega ehitada neile sadamasillad ja praegu on see vabasadama juhatuses otsustamisel. Varem oletati, et NKT saab oma projekti iseseisvalt valmis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lähitulevikus kaotab vabasadam oma territooriumil tegutsevaid stividorettevõtteid, tunnistas juht. Ses majandusharus on Loginovi sõnul esimesed pankrotid ja maksejõuetus juba käes: „Paljud on praegu kriisis. Näiteks on hirmsad probleemid ettevõtetel, mis tegelevad puidu ekspordiga. Kui Riias tegutses varem 25 puidu eksportijat, siis praegu on neid 10.“
Esimeses kvartalis teenindas Riia vabasadam 7,4 miljonit tonni veoseid, mida on 6,5% rohkem kui mullu sama ajaga. 2008. aastal ulatus Riia vabasadama käive 29,5 miljoni tonnini, mida oli 14% rohkem kui aasta varem.
Seotud lood
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!