„Üleminek läks üllatavalt hästi,“ kommenteeris Tallinna lennujaamas maapealset teenindust korraldava ASi Tallinn Airport GH juht Tiit Kepp. „Me ei usu, et reisijad muutust märkasid.“
Kepi sõnul kartsid nad, et tekivad järjekorrad ja napp aeg ümberõppeks ei olnud piisav. „Estonian Air kasutab hoopis teistsugust lennule registreerimissüsteemi, kui meie harjunud oleme. Ja keegi ju ei istunud kuid koolipingis, et seda selgeks saada, koolitus oli pigem paar päeva,“ selgitas ta.
2008. aastal teenindas Estonian Airi maapealse teenindamise üksus 59 protsenti Tallinnast väljuvatest lendudest ning 66 protsenti reisijatest.
Estonian Air teenindas lisaks oma lennukitele veel EasyJeti, Czech Airlinesi ja City Airlinesi lennukeid, mille teenindamise võtab 5. maist üle Tallinn Airport GH.
„Estonian Air keskendub lendamisele ja see on üleilmne trend,“ lisas Kepp.
Seoses tegevuse laiendamisega peab Tallinn Airport GH investeerima 7-8 miljonit krooni. „See kulub eritehnika nagu vedukid ja jäätõrjeseadmed ostmiseks,“ rääkis juht. Tegevuse laienemine peaks Kepi hinnangul käivet 40% kasvatama.
Kui varem töötas firma 94 inimest, siis nüüdseks on 28 inimest juurde palgatud. „On plaanis veel inimesi värvata. Kuulutasime välja avatud konkurssi, kandideeris nii ehitajaid kui ka Estonian Airi endisi töötajaid,“ selgitas Kepp. Tänaseks töötab ettevõttes 12 endist lennufirma töötajat, veel mitmega on lepingud sõlmimisel. Estonian Air koondas 120 inimest.
Kepp ei soovinud spekuleerida, palju nende teenus lennufirmale soodsam on, kuid arvas, et sellega hoitakse kokku miljoneid.