Märtsi viimasel nädalal käis Eesti logistikasektori delegatsioon Hiinas. Transiidikeskuse ASi juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul tehti läbimurre, mille tulemusel hakkavad juba lähikuudel läbi Muuga konteinerterminali liikuma tuhanded Hiina konteinerid.
EASi esindaja Shanghais Valle Feldmann märkis, et Eesti pool oli väga hästi ette valmistanud ning pakkus kompaktset terviklahendust, mida pole varem Eesti poolt sellises ulatuses kokku pandud. „Hiina poole huvi oli üllatavalt suur võrreldes varasemate ärigruppide visiitidega. Eestile on see unikaalne võimalus nii võimsalt maailma transiidikaardile saada.”
Transiidiketti Hiinast otse Moskvani pakkuvate ettevõtete hulgas olid Eesti Raudtee AS, Transiidikeskuse AS, AS Sillamäe Sadam, Moskva Tolliterminali esindaja Eesti Logistika- ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon ning mitmed ekspediitorfirmad. “Müüsime unikaalset transiidiketti, mis võimaldab vedada Hiinast läbi Muuga sadama kaupu kuni Moskvas lahtitollimiseni, koos konkreetsete tariifide ja tähtaegadega,” selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.
“Esimest korda Eesti transiidi ajaloos kanti see läbi Eesti kulgev kaubatee kõigile Hiina ekspediitoritele jagatavasse teatmikku, millest juhinduvad oma kaubavooge planeerides paljud suured vedajad.” ütles Eesti Logistika- ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni juhatuse esimees Raido Rebane.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.
Meediast on läbi käinud informatsioon, et lähikuudel suunduvad tuhanded Hiina konteinerid läbi Muuga sadama Moskvasse. Siiani on saadetud vaid mõned proovipartii staatuses konteinerid. Kaubasaatjad kombivad alles uut logistilist suunda.
Eesti logistikute delegatsioon, kes viibis 25.-31.03 EAS ja TFL Estonia MTÜ poolt korraldatud turundusüritusel Hiinas, koges, et hiina logistikute teadmised Eesti geograafilise asukoha osas on puudulikud.
Muuga sadama eeliseks Hiina kaubateedel on soomlastest parem ühendus Moskvaga, selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.