Meediast on läbi käinud informatsioon, et lähikuudel suunduvad tuhanded Hiina konteinerid läbi Muuga sadama Moskvasse. Siiani on saadetud vaid mõned proovipartii staatuses konteinerid. Kaubasaatjad kombivad alles uut logistilist suunda.
Info erutab transiidisektorit, kuid arvestades seniseid jutte taevamannast, mis juttudeks jäidki, on transiidiärimehed praegu skeptilised.
Transiidikeskuse juht Erik Laidvee täpsustas, et jutt käib hetkel vaid mõnest konteinerist. “Kui kliendid jäävad rahule, võib loota, et kaubakäive kasvab aja jooksul tuhande konteinerini,” lisas ta.
“Kahtlemata oleme huvitatud sellest, et kaup liiguks ja mitte paari-kolme konteineri kaupa,” ütles Laidvee, “kuid see sõltub mitte üksnes kauba teenindamisest, hinnast ja veole huluvast ajast, vaid ka Hiina kauba nõudlusest Vene turul.” Laidvee sõnul mingitele lepingutele veel alla kirjutatud pole. “Helistage umbes paari kuu pärast, siis võime juba lepingutest rääkida,” ütles Laidvee.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Mina isiklikult neil läbirääkimistel ei osalenud,“ kommenteeris Eesti Logistika-ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni juht Raido Rebane, „seetõttu ei saa öelda, mitu konteinerit ja kui regulaarselt tuleb. Algul tuleb saada konkreetsed paberid ja alles seejärel asjast avalikult rääkida.“ Rebane lisas, et tema teada oli hiinlaste huvi transiidi vastu suur.
Seotud lood
Märtsi viimasel nädalal käis Eesti logistikasektori delegatsioon Hiinas. Transiidikeskuse ASi juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul tehti läbimurre, mille tulemusel hakkavad juba lähikuudel läbi Muuga konteinerterminali liikuma tuhanded Hiina konteinerid.
Muuga sadama eeliseks Hiina kaubateedel on soomlastest parem ühendus Moskvaga, selgitas Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Erik Laidvee.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.