Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.
21. –22, mail käis Tallinnas Hiina Ningbo Sadama kõrgetasemeline delegatsioon eesotsas sadama presidendi Wu Jinkuniga. Kohtuti Eesti ühe suurima transiidiettevõtte Transiidikeskuse AS juhtidega, et arutada võimalikku koostööd Muuga konteinerterminali laiendamise arenduse osas, teatas firma.
Kohtumine oli initsieeritud Hiina sadamajuhtide ja Transiidikeskuse AS juhatuse esimehe Erik Laidvee kohtumisest Hiinas märtsi lõpul, Eesti äridelegatsiooni Hiina visiidi ajal. Märtsis tekkis Hiina poolel huvi osaleda Muuga CT omanikeringis aktsionärina. Ometi lahkuti läbirääkimiste lõppedes vaid sooviga edasisi läbirääkimisi jätkata.
“Nagu me operaatorid suurepäraselt teineteisest aru saame, ei saa ükski sadam ega sadamaoperator garanteerida konteinervoogude liikumist läbi teise sadama, seda saavad tagada vaid suured konteinerlaevaliinid,” ütles Ningbo Sadama president Wu Jinkun selgitades, miks pole võimalik Ningbo sadamal suurendada siinseid sadamaid läbivaid kaubavooge. “Laevaliinid aga ei ole valmis kinnitama hetke majandusolukorras ühtki ülemereinvesteeringut,” tunnistas Wu Jinkun.
Sama on viimased neli aastat, mil Tallinna Sadam on Ningbo Sadamaga pidanud läbirääkimisi koostöö osas “Hiinast saabuva transiitkaubavoo suurendamiseks”, kinnitanud ka Transiidikeskuse AS.
“Me peame tegema kõik, et saada kokku täiuslik pakett Muuga konteinerterminali arendamiseks ja sellega läbi Tallinna kulgeva konteinerite transiidivoo hüppeliseks kasvatamiseks,” sõnas kohtumiste järel Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee. “Hetkel polnud hiinlastel meil juba olemasolevale midagi lisaks pakkuda.”
Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama vahel sõlmiti 11. janauaril 2008 koostööprotokoll eesmärgiga rajada Tallinna Sadamale kuuluva Muuga Sadama territooriumile konteinerterminal ja aastaga pidanuks olema Hiina poole investeerimisotsus tehtud. Tänaseks on selge, et Ningbo Sadama kaasamine Muuga CT aktsionäriks või mingil muul viisil on otstarbekas vaid siis kui nad kindlustavad meile hüppelise konteinervoo kasvu.
Transiidikeskuse AS on valmis minema edasi koostöös strateegilise partneri ja Tallinna sadamaga kolmepoolse lepingu alusel, kuid primaarne on ikkagi laevaliini kaasamine – seda tõdesid läbirääkimistel kõik osapooled
Seotud lood
Ettepanekud laevaliinidele hakata Tallinna ja Hiina Ningbo sadama ühisprojektis strateegiliseks partneriks on juba tehtud, ütles Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee.
Transocean Eesti OÜ tegevjuht Ülle Lipre leiab, et põhimõtteliselt võiks mõni suurem laevaliin siia tulemisest huvitatud olla, kui Tallinna sadam suudab väga atraktiivne olla.
Kui Eesti-Vene suhted ei parane, ei ole ükski suur laevaliin tõenäoliselt huvitatud Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama konteinerveoprojektist, leiab Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.
Märtsi viimasel nädalal käis Eesti logistikasektori delegatsioon Hiinas. Transiidikeskuse ASi juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul tehti läbimurre, mille tulemusel hakkavad juba lähikuudel läbi Muuga konteinerterminali liikuma tuhanded Hiina konteinerid.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.