Hiina transiit kasvab  kui õnnestub laevaliin siia meelitada

Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust. 

21. –22, mail käis Tallinnas Hiina Ningbo Sadama kõrgetasemeline delegatsioon eesotsas sadama presidendi Wu Jinkuniga. Kohtuti Eesti ühe suurima transiidiettevõtte Transiidikeskuse AS juhtidega, et arutada võimalikku koostööd Muuga konteinerterminali laiendamise arenduse osas, teatas firma.

Kohtumine oli initsieeritud Hiina sadamajuhtide ja Transiidikeskuse AS juhatuse esimehe Erik Laidvee kohtumisest Hiinas märtsi lõpul, Eesti äridelegatsiooni Hiina visiidi ajal. Märtsis tekkis Hiina poolel huvi osaleda Muuga CT omanikeringis aktsionärina. Ometi lahkuti läbirääkimiste lõppedes vaid sooviga edasisi läbirääkimisi jätkata.

“Nagu me operaatorid suurepäraselt teineteisest aru saame, ei saa ükski sadam ega sadamaoperator garanteerida konteinervoogude liikumist läbi teise sadama, seda saavad tagada vaid suured konteinerlaevaliinid,” ütles Ningbo Sadama president Wu Jinkun selgitades, miks pole võimalik Ningbo sadamal suurendada siinseid sadamaid läbivaid kaubavooge. “Laevaliinid aga ei ole valmis kinnitama hetke majandusolukorras ühtki ülemereinvesteeringut,” tunnistas Wu Jinkun.

Sama on viimased neli aastat, mil Tallinna Sadam on Ningbo Sadamaga pidanud läbirääkimisi koostöö osas “Hiinast saabuva transiitkaubavoo suurendamiseks”, kinnitanud ka Transiidikeskuse AS.

“Me peame tegema kõik, et saada kokku täiuslik pakett Muuga konteinerterminali arendamiseks ja sellega läbi Tallinna kulgeva konteinerite transiidivoo hüppeliseks kasvatamiseks,” sõnas kohtumiste järel Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee. “Hetkel polnud hiinlastel meil juba olemasolevale midagi lisaks pakkuda.”

Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama vahel sõlmiti 11. janauaril 2008 koostööprotokoll eesmärgiga rajada Tallinna Sadamale kuuluva Muuga Sadama territooriumile konteinerterminal ja aastaga pidanuks olema Hiina poole investeerimisotsus tehtud. Tänaseks on selge, et Ningbo Sadama kaasamine Muuga CT aktsionäriks või mingil muul viisil on otstarbekas vaid siis kui nad kindlustavad meile hüppelise konteinervoo kasvu.

Transiidikeskuse AS on valmis minema edasi koostöös strateegilise partneri ja Tallinna sadamaga kolmepoolse lepingu alusel, kuid primaarne on ikkagi laevaliini kaasamine – seda tõdesid läbirääkimistel kõik osapooled

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019