Ettepanekud laevaliinidele hakata Tallinna ja Hiina Ningbo sadama ühisprojektis strateegiliseks partneriks on juba tehtud, ütles Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee.
“Potentsiaalsed kandidaadid on kõik suured ookeanilaevaliinid, kes Aasiast Euroopasse ja vastupidi konteinereid veavad,” selgitas ta. Kahjuks ei soovinud ta täpsustada, kellega läbirääkimisi peetakse.
Siiski ei tasu tema sõnul midagi konkreetset oodata, enne kui olukord majanduses paremaks läheb. “Kuna käesoleval aastal teenivad suured ookeanilaevaliinid hinnanguliselt 10 miljardit dollarit kahjumit. Fakt on juba, et I kvartali kahjum oli 2,6 miljardit dollarit ning ca 33% konteinerlaevastiku kogumahust on kasutamata, siis konkreetsust ei tule enne kui üleüldine majandus- ja finantskriis läbi saavad,” täpsustas ta.
Seotud lood
Transocean Eesti OÜ tegevjuht Ülle Lipre leiab, et põhimõtteliselt võiks mõni suurem laevaliin siia tulemisest huvitatud olla, kui Tallinna sadam suudab väga atraktiivne olla.
Kui Eesti-Vene suhted ei parane, ei ole ükski suur laevaliin tõenäoliselt huvitatud Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama konteinerveoprojektist, leiab Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.
Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.