Kui Eesti-Vene suhted ei parane, ei ole ükski suur laevaliin tõenäoliselt huvitatud Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama konteinerveoprojektist, leiab Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.
Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.
„Mina olen suhteliselt skeptiline, et mõni suur laevaliin oleks huvitatud koostööst Tallinna ja Ningbo sadama ühisprojektis,“ ütles ühe maailma suurimaid konteinerliinide firma Hapaq-Lloyd`i agendina tegutseva Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.
Ta selgitas, et esiteks võtaks näiteks Muugani sõitmine suurel konteinerlaeval 5 päeva kauem aega kui näitaks Hamburgi sadamasse minek. Teiseks ainult Eestisse ei ole mõtet nii palju kaupa tuua ja Vene transiidile ei maksa panustada, seni kuni suhted idanaabriga on sellised nagu nad praegu on.
„Eestis ei ole kaubabaasi, et siia oleks mõtet sõita laevaga, kuhu mahub 5000-6000 TEUd konteinereid. Et siia tuleks nii täis, kui ka lahkuksid täis konteinerid,“ selgitas Valt, et tarbimine ei ole piisav.
Ka ei usu ta, et Vene transiidil läbi Eesti oleks potentsiaali. „Ega Soome ja Venemaa ei vaata seda projekti niisama pealt,“ ütles Valt, viidates, et Venemaa on jõudsalt arendanud Ust-Luuga sadamat, sama Soome rajas konteinerterminali Muuga vastu Vuosaarisse. „Mis takistab Muuga asemel laevadel sinna minemast?“
„Seni kuni situatsioon on selline, et põhimõtteliselt ei tehta Venemaaga konstruktiivset koostööd, ei ole projektil perspektiivi,“ lisas ta. Valt tõi välja, et kui hiljuti külastas Vene peaminister alles Soomet, siis ta ei mäleta, millal Eestit mõni Venemaa valitsuse esindaja külastas.
„Vaja on eelkõige dogmadest lahti saada ja normaalsed suhted sisse seada,“ lisas ta.
Seotud lood
Ettepanekud laevaliinidele hakata Tallinna ja Hiina Ningbo sadama ühisprojektis strateegiliseks partneriks on juba tehtud, ütles Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee.
Transocean Eesti OÜ tegevjuht Ülle Lipre leiab, et põhimõtteliselt võiks mõni suurem laevaliin siia tulemisest huvitatud olla, kui Tallinna sadam suudab väga atraktiivne olla.
Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.