Autor: Mariliis Pinn • 18. veebruar 2009

KMA juht: laotarkvarale mõeldakse sageli viimasena

Keskmises ettevõttes on paberite vaba ladu sageli üks viimaseid, millele mõeldakse, möönis KMA tegevjuht Andrus Männisalu Laoseisu konverentsil.

„Esimene asi on tavaliselt ettevõtte põhitegevuse tarkvara korda tegemine. Järgmine asi, mis ära korraldati, oli müügimeeste e-lahendused. Järgmine samm oli suhtlus partneritega ehk elektroonilised saadelehed ja veebilahendused ning pärast seda võetakse ette lao paberivabastus. Siiski sõltub see natuke ka ettevõttest,“ selgitas ta keskmist firma IT-arengut.

Uute lahendustega väheneb sageli inimressursi vajadus kuni mõnikümmend protsenti, oluline on ka tuntav  vigade vähenemine. "On palju asju, mida skänneriga on laos hea tuvastada,“ selgitas Männisalu, lisades et pabeberivaba ladu on ühtlasi ka täpsem. Samuti tõi ta välja, et töötaja jaoks on tore kasutada moodsat seadet.

Olukorda firmas saavad muuta ja paremaks teha vaid otsustajad. „Laomees ei saa öelda, et tahaks uut lahendust,“ ütles ta ning nentis, et paljud ettevõtted ei näe uuendustes kahjuks kasu.

Üks võimaus laost paberimajandus kaotada on "Laomeeste" tarkvara. „Neli funktsiooni on tehtud nn karbiooteks, et klient saaks lihtsa lahenduse,“ ütles ta. Laomees on holding-tarkvara kõigile oma alammoodulitele ehk laomeestele, nii vastutab näiteks Laomees Otto kauba arvelevõtmise eest, Laomees Kaido komplekteerib, Laomees Paul paigutab kaupa laosiseselt ümber ning Laomees Indrek vastutab inventuuride eest.

Laomeeste kujul on tegemist ühe lihtsaima võimalusega muuta oma ladu kiiresti paberivabaks ja hakata koheselt nautima sellega kaasnevat efektiivsuse kasvu. Laomeeste loomisel on lähtutud eesmärgist, et igaüks neist mooduleist peab olema võimalikult lihtne, ent samas katma 100% kliendi vajadustest vastava toimingu tegemisel.

Tarkvara hind varieerub 4000 kroonist 80 000 kroonini. Lisaks tarkvarale tuleb osta skänner, mis maksab umbes 25 000 krooni. „Mida suurem firma, seda suurem kokkuhoid,“ lisas ta. 

KMA on 1992. aastal asutatud Eesti tarkvaraettevõte, kelle üheks peamiseks kliendisegmendiks on hulgilaod ja logistikaettevõtted. KMA kaubamärkideks on näiteks Ladu20, WebLadu, TelliKMA ja Laomees.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077