Lääne teedekeskuse Hiiumaa esinduse juhtivspetsialist Hannes Vaidla sõnul on Hiiumaa ja mandri vahel ligi 6 km lahtist vett, kus isegi jäätükke ei hulbi.
“Hakkame jääseiret tegema alles siis, kui tuleb paar nädalat pidevat külma, sest varem jääle minek oleks lihtsalt raha raiskamine,“ sõnas Vaidla Hiiu Lehele.
Vaidla imestas, et vanajumal hiidlastele niisugust vingerpussi mängib, sest Noarootsi vahel on jää paksus koguni 19 cm ja Vormsi vahel 13 cm. Vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusele peab kuni 2,7tonnise tegeliku massiga mootorsõiduki tarvis jäätrassi rajamisel olema jää paksus vähemalt 20 cm, üle 3,5tonnise massiga mootorsõiduk nõuab jää paksuseks vähemalt 21 cm ning kuuetonnise massiga sõiduk aga juba 29 cm.
Maanteeamet korraldab jäätrasside rajamist Virtsu-Kuivastu, Rohuküla-Heltermaa, Rohuküla-Sviby, Soela-Sõru, Haapsalu-Noarootsi ja Lao-Kihnu vahel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.