Möödunud aastane 4 mld Rootsi krooni ehk 5,9 miljardit Eesti krooni suurune kahjum on rekord firma ajaloos, säästa üritatakse kust vähegi võimalik.
Reedel teatati, et firma müüb Spanair maha ühe euro eest Hispaania investorile, kirjutas di.se. Sellega kaotas SAS 712 miljonit Rootsi krooni (miljard Eesti krooni).
Kokku hoitakse ka mujalt: SASi juht Mats Jansson alandas oma palka 600 000 dollarini. Ka pilootidel ja stjuardessidel vähendati palku. See säästab 1,5 mld krooni ehk 2,2 miljardit Eesti krooni,, kuid vaja on veel kulusid kokku tõmmata 2,5 mld krooni ehk 3,6 miljardit Eesti krooni. Kuidas seda teha, pole veel teada.
On spekuleeritud, et SAS võib liituda Lufthansaga või Air France’iga, kuid ettevõtted ise seda otsesõnu kinnitanud pole. „Kui tingimused on õiged, siis võib SAS meile huvi pakkuda,“ möönis Lufthansa juht siiski hiljuti intervjuus Allgemeine Zeitungile.
Majanduslangus on SAS-i sundinud maa peale jätma 33 lennukit, sest reisimiseks odavamaid alternatiive otsivad inimesed on SAS-i lennud tühjaks jätnud. Ka peab firma peagi lennukeid vahetama hakkama, sest olemasolevad on vanad.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.