• 21.01.09, 10:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taani leht: Finnair valmis kaaluma SASiga ühinemist

Taani majandusleht Börsen kirjutab tänases esikaaneloos, et Finnairi peakontoris Helsingis nähakse Skandinaavia lennukompanii SASiga liitumises mitmeid plusse.
SAS vaikib, kuid ka analüütikud kiidavad võimaliku ühinemise heaks, vahendas aripaev.ee.
SASi ja Finnairi on kokku laulatatud ka varem ja isegi kõnelusi peetud. Seekord oleks võimalik liit kasulik mõlemale poolele, kirjutab leht.
Lennufirmad saaksid oma lennukipargile parema rakenduse ning SAS osa oma vananenud lennukipargist maha kanda. Finnair saaks vältida tugeva konkurendi tekkimist Põhjala turule, kui SAS peaks minema hoopis Saksa Lufthansa tiiva alla. Ka Aasia liinidel on Lufthansa Finnairile tugev konkurent.
„Üks positiivne asi oleks võimalus lennuliinid ratsionaliseerida ja liigsed ära jätta. See puudutab nii liiklust Põhjalas kui rahvusvahelistel liinidel. Nii saaks ka vajalik lennukipark olla väiksem,“ ütles lehele Finnairi asepresident ja juhatuse liige Christer Haglund. „Samuti tekiks liidust põhjapoolkeral tugev lennufirma,“ lisas ta. Siia kuulub lisaks Põhja-Euroopale ka Põhja-Ameerika ja Aasia põhjaosa. „Siin näeme suuri kasvuvõimalusi, nii Aasias kui Põhja-Ameerikas,“ ütles Haglund.
Finnairi suhtumine on muutunud. Alles suvel ütles firma, et ainus, mis neile SASis huvi võiks pakkuda, on lennufirma kliendibaas.
Tehingule on aga ka mitmeid takistusi. Finnair ja SAS kuuluvad erinevatesse allianssidesse – üks on osa One World alliansis, teine Star alliansis. SASil on teine kulude struktuur ja mitmeid eri tüüpi lennukeid – Finnairi uues lennukipargis on vaid Airbusi ja Embraeri lennukid.
„Ühinemine oleks mõttekas. Positiivne on, et tegemist oleks enam-vähem võrdsete partnerite liiduga Põhjalas, selle asemel et olla väike tegija Euroopas,“ ütles Carnegie lennundusanalüütik Erik Gustafsson. „Paberil oleks see hea tehing, kuid Põhjala liitumistehingutega on alati probleemid – vaadake kasvõi TeliaSonerat. Tegelikkuses ei kujune asjad kunagi nii heaks, kui paberil paistab, kuid see oleks siiski väga hea liit,“ jätkas ta. Tekiks tugev Põhjala lennufirma, mis saaks palju kulusid kokku hoida – kasvõi peakontorite arvelt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele