• 14.01.09, 16:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Airbus ehitab uue keskkonnasäästliku tootmisliini

Airbus alustab täna uue kokkupanemisliini ehitamist Toulouse´is.
Uuel liinil valmivad kõik uued laiendatud kerega A350 XWB lennukid, mis alustavad reisijatevedu 2013. aastal, teatas firma.
74000m2 pindalaga tehases toimub A350 XWB kokkupanemise esimene etapp, kus lennukikere külge kinnitatakse tiivad. Seejärel viiakse lähedalasuvas A330/340 hoones läbi lennuki testimine ning selle kabiini varustamine seadmetega.
Airbusi Toulouse´i valmishoone ehitus läks maksma 140 miljonit eurot ning seal saab tööd üle 1000 inimese. Tegemist on Airbusi kõige ökonoomsema ja keskkonnasäästlikuma lõpliku montaaži halliga. 
Uue hoone ehitusel kasutatakse vanade hoonete ümbertöödeldud ehitusmaterjale. Hoone energiasüsteem optimeerib energiakasutust läbi päikeseenergiat koguva katuse. Uue voolujoonelise lennuki kokkupanemise protsess võimaldab erinevatel töögruppidel tegutseda paralleelselt, tänu millele saab lennuki senisest 30% kiiremini kokku panna ja tellijale toimetada.
„2008. aasta detsembriks valminud lõplikud joonised ja uue liini ehituse algus 2009. aasta alguses räägivad selget keelt A350 XWB projekti efektiivsusest. Esimese lennuki toimetame kliendile juba 2013. aastal. Selle eesmärgi nimel töötab ühiselt kogu Airbusi rahvusvaheline meeskond – meie töötajad, varustajad ja kliendid,“ ütles Airbusi president ja tegevjuht Tom Enders.
Airbusi A350 XWB (xtra wide-body, tõlkes: eriti lai kere) lennukiseeria on Airbusi vastus turu nõudlusele väga efektiivsete keskmiselt suurte ja laia kerega pikamaalennukite järele. Kuni 15400 km lennuulatusega lennukid on saadaval kolmes erinevas suuruses: A350-800 mahutab 270 reisijat, A350-900sse mahub 314 ning A350-100sse 350 reisijat.
A350-l on oma kategooria kõige laiem kere, mis tähendab ülimat mugavust, madalaid ülalpidamiskulusid ning oma klassi odavaimat istekoha hinda läbitud miili kohta. Lennuki jõuallikaks on kaks Rolls Royce Trent XWB mootorit. A350 XWB seeria on loodud arvestades ettearvamatuid kütusehindu, reisijate ootusi ja keskkonnasäästlikkust.
Kaks aastat peale lennuki lansseerimist on Airbus saanud 29 kliendilt tellimuse 478 lennukile. See teeb A350 XWB-st lennunduse ajaloo kõige kiiremini müüva uue lennuki.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele