Autor: Mariliis Pinn • 10. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tolliameti kulukärbe tekitab firmadel lisakulu

Maksu- ja tolliamet tolli teeninduspunktide sulgemine teeb tollimaaklerite elu keerulisemaks ja tekitab lisakulusid.

Maksu- ja tolliameti tollikorralduse osakonna juhataja Urmas Järgi sõnul reformis maksu- ja tolliamet efektiivssuse nimel 1.detsembrist asutuse struktuuri. „Muutused puudutasid sisuliselt kõiki üksusi, sealhulgas Põhja maksu- ja tollikeskust (MTK). Põhja MTK haldusalas lõpetas maksu- ja tolliamet tolliteenuse pakkumise Vanasadama ja Raudtee teeninduskeskustes. Tolliteenus säilis Lennujaama, Veose (Muuga) ja Paldiski teeninduskeskustes,“ selgitas ta. „Muutustega kohanemine võib veidi aega võtta. Tollivormistuse muudatusi puudutav info on üleval meie kodulehel internetis. Tolliklientidele oleme läbi viinud kolm infopäeva,“ lisas ta.

„Asjaolude kokkulangemisel sattus samale päevale tollideklaratsioonide uue töötlussüsteemi (Complex) kasutuselevõtmine. Tänaseks töötab süsteem täies mahus,“ ütles Järg.

4 U Logisticsi tolliteenuste juhi Andreas Pardi sõnul on kahju, et maksu- ja tolliamet teeninduspunkte sulges. „Enam ei saa kõiki teenuseid ühest kohast. Vahest peab tolliagent sõitma Muugalt lennujaama, see vahe on 30 kilomeetrit,“ tõi ta välja kulude kokkuhoiu negatiivse külje.

Part selgitas, et neile on põhjendatud seda, et kõiki asju ei saa ühes kohas teha sellega, kuna kõigis kohtades ei ole vastavaid spetsialiste. „Näiteks igal pool ei ole ametnikku, kes oleks pädev dokumente kontrollima. Seetõttu kui Muugale saabub kaup, siis teatud pabereid peab kesklinna näitama minema,“ ütles ta. „Toll on kaugenenud,“ lisas ta.

Siiski kinnitas ta, et toll teeb maakleritega ja otsib olukorrale lahendusi. „On räägitud digiallkirjastamisest,“ vahendas ta kuuldut. „Ei tea kas see on liiga suur tiigrihüpe,“ arutles Part, lisades, et firmad peavad sellele siis lihtsalt järgi tulema.

Põhja maksu- ja tollikeskuses saab tolliteenust pakkuvaks kohaks praegune Lennujaama teeninduskeskus (TK).

Seoses ülaltooduga ei teenindata enam kliente Sadamate tollipunkti (TP) Vanasadama TK-s, Ülemiste TP Raudtee TK-s, samuti tulevikus Posti TK-s.Raudtee TK ja Vanasadama TK vormistuslikud tegevused ja ametnikkond viiakse üle Muuga TP-sse.Posti TK tegevused ja ametnikkond viiakse üle Lennujaama TKsse (kuna Eesti Posti kaup liigub füüsiliselt läbi Tallinna Lennujaama hiljemalt 31.01.2009).

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077