Tänasel AS Eesti Raudtee ja vedurimeeste ametiühingu kollektiivläbirääkimiste istungil jõudsid osapooled kokkuleppeni, et vaatamata raskele majanduslikule olukorrale täidab AS Eesti Raudtee palgatõusu osas omale varasema kollektiivlepinguga võetud kohustused.
Palgakokkuleppele siiski veel alla ei kirjutatud, sest tööandja ei ole esitanud töötasustamise aluseks olevaid dokumente ega palgakokkuleppe projekti. Mõned küsimused aga vajavad veel täpsustamist, teatas Eesti Vedurimeeste Ametiühing.
Jätkuvalt on lahendamata vedurimeeste töökorraldus. Et selles küsimuses surnud punktist välja jõuda tellis vedurimeeste ametiühing tööõigusbüroolt õigusliku hinnangu vedurimeeste töö- ja puhkeaja regulatsiooni kohta. Hinnangu andmiseks töötati läbi mahukas materjal.
Kuna töö oli laiaulatuslik ja mõlemale osapoolele vajalik palusid vedurimehed poole kulutustest AS-il Eesti Raudtee oma peale võtta. AS Eesti Raudtee teatas, et ka nemad on tellinud juriidilise ekspertiisi ning teinud selleks kulutusi
Tõsi küll vedurimeeste töö on muutunud märkimisväärselt kergemaks kui varem, kuid ei ole mingit garantiid, et veel kord koondatakse vedurimehi ning töötamine 700 ületundi aastas režiimil 12 tundi töö - 6 tundi tööaja katkestus ning taas 12 tundi töö, jätkub samuti nagu varem.
Õiguslik hinnang annab aluse väita, et AS-is Eesti Raudtee aastaid rikutakse EV seadusi.
Vaidlus selles küsimuses võttis täna väga ootamatu pöörde. AS Eesti Raudtee juhtkond kinnitab, et nemad mingeid seadusi ei ole rikkunud, kuna tööinspektsioon on andnud neile loa korraldada vedurimeeste tööd selliselt, et vedurimehed võivad töötada järjest 30 – 36 tundi.
Nüüd on alus väiteks, et tööinspektsioon õhutab ja kannustab rakendama vedurijuhte tööle rikkudes EV seadusi.
Eesti Vedurimeeste Ametiühing kutsub üles kõiki raudteetöötajaid, tänases majandusele kriitilises olukorras tegema tihedat koostööd ettevõtte ja transiidi arendamise nimel.
Seotud lood
Kuidas tuvastada ärijuhid, kes kasutavad firmamatjaid?
Viimase aasta jooksul on firmade matmine märgatavalt kasvanud ning tegevusalale on sisenemas ka uusi tegijaid. Firmamatjad on isikud või ettevõtted, kes pakuvad teenust raskustes olevate firmade likvideerimiseks, sageli eesmärgiga vältida võlausaldajate nõudeid või maksuameti tähelepanu. Rahvapäraselt kutsutakse neid ka “tankistideks“.