Maailma suurim laevatranspordikompanii hakkab laevu vanarauaks müüma, kuna Baltic Dry indeks on kukkunud viie kuuga 98%.
Bloomberg kirjutas, et Jaapani kasumlikum laevafirma Mitsui O.S.K. Lines Ltd. võib esmakordselt kahe kümnendi jooksu käigust võtta oma suuremad laevad, sest kuivlastiga laevade prahtimishinnad on kukkunud 98%.
Firma juht Masafumi Yasuoka ütles eile, et firma võib müüa vanametalliks 100 aluselisest laevastikust 7 laeva, millega veeti sütt ja rauamaaki.
Ka võib peamiselt tooraine veoga tegelev Mitsui O.S.K oma kasumiprognoosi taas vähendada, kuna veohinnad on rekordmadalad, ütles Yasuoka.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Suurte ookeanilaevad prahtimishinnad kukkusid eile Londonis rekordmadalalale 3966 dollari tasemele. Juunis olid hinnad rekordkõrged ehk 233 988 dollari tasemel. „Lühiajalised tehingud on meile kahjulikud,“ ütles Yasuoka, „Me ei ole oma suuri ookeanialuseid alates 1980. aastatest käigust maha võtnud.“
Hiina rauamaagi import ei kasva järgmisel aastal esmakordselt alates 1999. aastast, kuna nõudlus on vähenenud, teatas Hiina metallurgiafirmade liit. Import jääb 400 miljoni tonni juurde ehk 2008. aasta tasemele.
Lorentzen & Stemoco A/S laevamaakleri Kjetil Sjuve sõnul on umbe 20% suurtest ookeanilaevadest tööta, kuna metallimaagi nõudlus on vähenenud.
Baltic Dry Index on sel aastal langenud 91%. See tõusis eile 1,7% 838 punktini. Eelmisel nädalal oli see dekaadi madalaim 815 punkti.
Mitsui O.S.K. Lines Ltd plaanib laevad võtta käigust maha kuni aastaks ja ankrusse jätta need Filipiinidel.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.