EL parlamendi keskkonnakomisjon toetas
rangeid CO2 emissiooni nõudeid uutele autodele, kehtestatava piiri ületaja saaks
karistuse rahas.
Täna otsustas komisjon, et alates 2012. a välja lastavad autod võiksid süsinikdioksiidi välja paisata kuni 130 grammi kilomeetri kohta, seda ületava koguse eest saaks valmistaja trahvi, vahendas STT.
130 grammi CO2 vastab umbes viieliitrisele bensiinikulule 100 kilomeetri kohta. Eriti Saksa autotootjad on olnud tugevalt taoliste uute nõuete vastu, kuna suured Mercedesed ja Audid tarbivad rohkem kütust. Kogu autotööstus oli oodatult tänases otsuses pettunud, keskkonnaorganisatsioonid avaldasid aga vastupidiselt heameelt. Jõustumiseks peab eelnõu leidma siiski veel heakskiidu parlamendi täiskogu istungil ning liikmesriikide ministrite nõukogus.
Mitmes EL riigis on autod juba niigi CO2 emissiooni mahu järgi maksustatud, lisaks maksab suurem bensiinitarbija ka rohkem kütuseaktsiisi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.