Kindlustada tasub nii kilosid kui kauba väärtust

Et elektroonikajupid või juveelid jõuaksid
turvaliselt sihtpunkti, peaks kauba omanik sõlmima veosekindlustuse, mis
erinevalt vedaja kindlustusest, hüvitab võimaliku kahju toodete tegeliku
väärtuse, mitte kaalu järgi.

Lihtne näide. Autovedajal on koormaks 100 LCD-telerit, mis kaaluvad kokku ühe tonni ja maksavad miljon krooni. Vedaja vastutab kauba omaniku ees õnnetuse korral kogu koorma hävinemisel ainult 126 600 krooni ulatuses.

Nii just seetõttu, et vastavalt reedesele SDRi (Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik, mis võetakse aluseks hüvituse summa arvutamiseks vastavalt väljamaksmise päeval kehtivale kursile - toim) kursile ei ole autovedaja enamaks kohustatud.

"Vedajal on kilogrammipõhine vastutuse limiit. Selle vastutuse, mida vedaja kannab (näites toodud juhul 126 600 krooni), saab ta kindlustada autovedaja vastutuse kindlustusega, mida nimetatakse ka CMR-kindlustuseks," selgitab If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann.

Tema sõnul peab ettevõte alati tähelepanu pöörama asjaolule, kas kauba transpordi ajal kannab riski ostja või müüja. Ülejäänud osa eest autovedaja ei vastuta, see osa on kaubaomaniku risk ning selle maandamiseks on veosekindlustus.

Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere sõnul ei ole neil olnud vajadust sõlmida kaubakindlustuse lepinguid. Firma tellib transporditeenust, mistõttu on Mere väitel riigisisese veoga seotud riskid maandanud kaubaveolepingutega.

Eesti Pank veab Tallinna kesklinnas asuvasse rahahoidlasse uusi kroone hambuni relvastatud eriüksuse saatel. "Rahvusvaheline tava on selline, et sõjaväe- või politseieskordi kasutamise puhul ei ole veose kindlustamine vajalik. Keskpangad kindlustavad oma vedusid erandjuhtudel ja seda tehakse üldjuhul taastamisväärtuse ulatuses. Eesti Pank kindlustab oma veoseid teiste riikide territooriumil," ütleb keskpanga avalike suhete juht Livia Kulm.

Moodulmaju tootva Kodumaja ASi ostudirektori Jalmar Lorenzi sõnul kindlustavad nad kauba alati. Tema sõnul ei ole nende toode tervikuna väga hinnaline. "Üldiselt arvestame, et meie kaubakoorem on väärtuses kuni 400 000 krooni treiler," märgib Lorenz.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1258732
Brasiilia reaal BRL 4,20 -0.0713436
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153437
Filipiinide peeso PHP 59,21 0.2726734
Hiina jüaan CNY 7,65 -0.0274607
Hongkongi dollar HKD 8,86 -0.0733427
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.0635272
Iisraeli seekel ILS 4,11 0.0584539
India ruupia INR 80,41 0.2668362
Indoneesia ruupia IDR 15930,19 0.1420076
Islandi kroon ISK 134,11 0.0372967
Jaapani jeen JPY 124,57 -0.1522924
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0732503
LAV rand ZAR 15,95 0.0037618
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,72 0.2116394
Malaysia ringgit MYR 4,60 0.0760671
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.0073571
Norra kroon NOK 9,78 0.0900975
Poola slott PLN 4,33 0.0161738
Rootsi kroon SEK 10,49 0.0200152
Rumeenia leu RON 4,74 0.0612629
Singapuri dollar SGD 1,53 -0.032603
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113456
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0088129
Taani kroon DKK 7,46 0.004022
Tai baht THB 35,30 -0.1984576
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.0388003
Türgi liir TRY 5,96 0.2083228
Ukraina grivna UAH 30,73 -0.0708978
Ungari forint HUF 318,05 -0.0439989
USA dollar USD 1,13 -0.1150544
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.0605547
Valgevene rubla BYN 2,45 0.1392529
Vene rubla RUB 75,19 -0.12248

Valdkonna töökuulutused